Vaata, kes on esitatud aasta õppejõu tiitlile ({{commentsTotal}})

Merle Kolga Tartu Tervishoiu Kõrgkoolist on aasta õppejõu nominent.
Merle Kolga Tartu Tervishoiu Kõrgkoolist on aasta õppejõu nominent. Autor/allikas: Hendrik Osula

14. oktoobril antakse "Eestimaa õpib ja tänab" galal aasta õpetaja tiitel haridustöötajatele 11 kategoorias. Selleni jäänud nädalate jooksul tutvustab ERR Novaator konkursi nominente. Teie ees on kolm aasta õppejõu tiitli nominenti.

Merle Kolga

Tartu Tervishoiu Kõrgkooli anatoomia õppejõud

Merle Kolga Tartu Tervishoiu Kõrgkoolist on aasta õppejõu nominent. Autor: Hendrik Osula

Merle Kolga on särav ja inspireeriv isiksus. Teda hindavad kõrgelt kolleegid, aga mis veelgi olulisem, kõrgelt hindavad teda ka õppurid, kes on valinud Merle viimasel kolmel aastal ülekaaluka häälteenamusega kõrgkooli aasta õppejõuks. Merle õpetab kutseõppe ja rakenduskõrghariduse õppekavadel anatoomiat, mis on kõikide kõrgkooli õppurite esimene proovikivi. Tulenevalt mahukast ja keerulisest materjalist, on aine õpetamine väljakutse ka õpetajale. Oma hea eeskujuga kujundab ta õppurite suhtumist õpingutesse ja valitud erialasse.

Merle on pühendunud ja säravate silmadega professionaal, kes suudab köita kogu auditooriumi. Õppurid tõstavad esile tema otsekohesust, suurepärast huumorimeelt ning laia silmaringi ja põhjalikku teema tundmist. Merle jälgib rangelt õpiväljundite saavutamist, kuid samas ta ka kuulab ja märkab.

Ta on õppejõud, kes mitte ainult ei anna "õnge", vaid seisab kõrval ja juhendab, kuidas seda kasutada ning jälgib, et tema õpetussõnad ka kohale jõuaksid ning õppur tõesti "kala" kätte saaks. Merle toob oma loengutes rohkelt näiteid igapäevaelust, mis teeb loengud elulisemaks. Ta vestleb üliõpilastega meeleldi ka pärast loengu lõppu ja on valmis asju uuesti selgitama, kui miski tudengile liiga keeruliseks jäi.

Samal ajal panustab Merle järjepidevalt õppematerjalide loomisesse ja õppemeetodite tõhustamisse. Näiteks on ta arendanud e-õpet ning viinud sisse õppurite enesekontrolli testid, mis on oluliselt parandanud aine omandamist. Merle on olnud kauaaegne kõrgkooli nõukogu liige ning on üks staažikamaid kõrgkooli õpetajaid: ta on Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis õpetanud kõigil õppekavadel anatoomiat juba 36 aastat. 

Agda Grahv

TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia kultuurhariduse osakonna koordinaator ja õppejõud

Agda Grahv Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemiast on aasta õppejõu nominent. Autor: Hendrik Osula

Agda Grahv on inimene, kes hoolib ning märkab üliõpilasi ja kaaskolleege. Ta teeb oma tööd professionaalselt ja haaravalt ning mis kõige olulisem - kogu südamega. Ta toetab üliõpilasi adekvaatse tagasisidega, mis on üles ehitatud pikaajalist arengut silmas pidades. Agda oskab igas tudengis välja tuua tema tugevamad küljed ning suunata õpilast arendama oma nõrgemaid külgi.

Õppejõuna oskab ta tudengeid kiirelt õppetöösse kaasata. Tema loengud on paeluvad, põneva ülesehitusega, eluliste näidete ja ülesannetega. Kuigi teinekord oleks ehk lihtsamgi õpilaste eest asjad ise ära teha, siis Agda seda ei tee. Ta juhendab kannatlikult ja heatahtlikult. Ta kasutab sobilikke õppemeetodeid (praktikumid, seminarid, loengud) ning rikastab neid arutelu, tervikpildi loomise ja seoste tekitamisega.

Ta suunab üliõpilasi ise mõtlema, kaasa töötama, järeldusi tegema ja infot funktsionaalselt töötlema. Tema loengutes saab praktiseerida õpitut ja sellest tulenevalt teha olulisi tähelepanekuid edaspidiseks. Agda tundides tekib üliõpilastel huvi ja soov panustada eesmärgipäraselt, läbimõeldult hariduse ja noorsootöö valdkonnas, mis on oluline kutsealaste kompetentside alustala.

Agda on TÜ VKA kultuurhariduse osakonna süda! Koordinaatorina on ta sillaks üliõpilaste ja õppejõudude vahel, aitab olukordi lahendada ning pakub välja lahendusi.

Hilkka Hiiop

Eesti Kunstiakadeemia muinsuskaitse professor

Hilkka Hiiop Eesti Kunstiakadeemiast on aasta õppejõu nominent Autor: Hendrik Osula

Professor Hillka Hiiop on loonud koolkonna ja edukalt kaasanud üliõpilased teadusloomesse ühendades eriala õppimise, uurimise ja populariseerimise ning muutnud seeläbi eriala avalikkusele mõistetavaks. Õpetamisel peab Hillka oluliseks, et õppetöö oleks seotud reaalsete ühiskondlikust huvist tulenevate vajadustega: tegutsetakse objektidel ja uuritakse esemeid nii kodu- kui välismaal.

Objektid valitakse koostöös avalike ning mittetulunduslike organisatsioonidega. Tänu koostööle erinevate erialade ja valdkondade esindajatega tekib üliõpilastel reaalne kokkupuude oma erialaga. Uurimis- ja õppetöö läbiviimiseks kasutab Hillka interdistsiplinaarseid metoodikaid.

Hillka pälvis 2017. aastal projekti "Rode altar lähivaates" eest Loov Euroopa ja Europa Nostra muinsuskaitseauhinna teadusuuringute kategoorias. Oma tööga loob ta uut väärtust ka avalikkusele, nt Toomkirikus tehti uuritavale altarile sisearhitektuurne lahendus, mis võimaldas sadadel huvilistel vaadelda kunstnik Ackermanni loomingut lähemalt.

Tema töökogemus mitmes riigis on loonud rahvusvahelise võrgustiku, mis võimaldab tal vabalt tegutseda mitmes keeleruumis ning annab võimaluse tuua õppesse rahvusvahelist mõõdet.


Järgnevast galeriist saab vaadata meeleolukaid fotosid kõigist aasta õpetaja nominentidest.

 

Toimetaja: Marju Himma



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: