Vaata, kes on nominendid aasta klassijuhataja tiitlile
14. oktoobril antakse "Eestimaa õpib ja tänab" galal aasta õpetaja tiitel haridustöötajatele 11 kategoorias. Selleni jäänud nädalate jooksul tutvustab ERR Novaator konkursi nominente. Teie ees on kolm aasta klassijuhataja tiitli nominenti.
Edith Maasik
Kohila Gümnaasium
Edith Maasik Kohila Gümnaasiumist on aasta klassijuhataja nominent. Autor: Hendrik Osula
Edith Maasik on väga empaatiline klassijuhataja, kelle jaoks on iga õpilane klassis kui tema oma laps – ta on rõõmus ning uhke, kui neil läheb hästi ning südamest kurb, samas igati toetav, kui õpilased milleski ebaõnnestuvad. Edithtit usaldatakse ja seetõttu on ta jõudnud ka õpilaste hingemaailma. Talle räägitakse muresid, sest teatakse, et ta oskab pakkuda lahendusi.
Edith huvitub noorte arvamustest ning pöörab tähelepanu detailidele. See kokku aitab kaasa klassi ühtsuse tekkimisele. Viimast iseloomustab hästi õpilaste hinnang: "Edith on meie eest alati valmis lahingusse minema. Meie omakorda anname parima, et tema eest seista. Ta on seda väärt!"
Edith on lugupeetud inimene koolis ja kogu vallas. Teda peetakse väga kompetentseks, usaldusväärseks, väga heaks suhtlejaks, empaatiliseks ja inimlikuks. Just nende omaduste kaudu innustab ta teisigi pingutama ja paremad olema. Õpilased on teda iseloomustanud sõnadega modernne, mõistlik, hooliv, selgesõnaline, heasüdamlik, lahke, arvestab alati teistega, väärtustab häid suhteid nii õpilaste kui ka oma kolleegidega, teda aktsepteeritakse alati. Kui klassil on ees mõni kooliüritus või esinemine, on ka Edith ise alati kohal oma hoolealuseid innustamas. Edithi jaoks on tähtis, et kõik õpilased oleksid ettevõtmisesse kaasatud.
Julia Mägi
Rakvere Gümnaasium
Julia Mägi Rakvere Gümnaasiumist on aasta klassijuhataja nominent. Autor: Hendrik Osula
Tänu Julia Mägi sihipärasele tegutsemisele ja kasvatustööle on tema väikeklassi lastest sirgunud meeldivad noored, kelle edasisel eluteel on kõik teed valla. Kaks aastat tagasi, mil Julia võttis väikeklassi juhatamise enda kanda, ei olnud tarvis teda selleks pikalt veenda hoolimata sellest, et klassijuhataja pole teps mitte lihtne töö.
Kahe aasta töö tulemusena on Julia klassi lapsed väga ühte kasvanud, nad on koos lausa hommikust õhtuni. Koos tullakse kooli, koos tehakse vahetunnis mõni pättus ning koos minnakse koju. Just see kokkukasvamine ja üheshingamine ongi Julia teene, sest klassi koolitee alguses olukord oli olukord hoopis teistmoodi.
Julia on ühtlasi ka kooli sotsiaalpedagoog. Just selle ametiks vajalikud oskused on kahtlemata kasulikud ka klassijuhatamises. Julia on teinud õpilastele selgeks, et ta on oma õpilaste jaoks alati olemas, kui viimastel on midagi vaja. See on õpilastes loonud turvatunde.
Rahulikkuse ja arukusega on ta oma klassi lastele eeskujuks olles saavutanud selle, et lapsed ei karda, vaid austavad ja hindavad teda. Ausus on üks põhiline märksõna, mille järgi Julia oma tööd teeb.
Kadi-Ly Jaansalu
Põltsamaa Ühisgümnaasium
Kadi-Ly Jaansalu Põltsamaa Ühisgümnaasiumist on aasta klassijuhataja nominent. Autor: Hendrik Osula
Kadi-Ly Jaansalu on rõõmsameelne ja särasilmne klassijuhataja, kes oskab muuta klassis valitsevad suhted sõbralikeks, oskab toetada õpilaste arengut ning on oma hooliva suhtumise ja suure pühendumusega lastele eeskujuks. Kadi-Ly klassil on tugev "meie"-tunne, klass on teotahteline, ühtehoidev ja aktiivne.
Ta korraldab rohkelt klassi liitvaid õppekäike, teatri- ja kinokülastusi, aastas osaletakse enam kui 20 õpiprojektis. Õpilaste loovuse ja esinemisoskuse arendamiseks osaleb kogu klass igal aastal vähemalt kahes näitemängu projektis.
Klassijuhatajana on Kadi-Ly alati laste jaoks olemas, kuid ei tee midagi nende eest ära, vaid toetab neid ideede elluviimisel. Ta õpetab õppimise ja tegude eest vastutama, eesmärke püstitama ja enesehinnangut andma ning on loonud õpilaste enesehindamise vahendid.
Kadi-Ly oskab õpilastega saada kiirelt kontakti ja õpilased usaldavad teda. Samuti on tal väga hea usalduslik kontakt lapsevanematega, mis on loodud tiheda suhtlemise, asjatundliku nõustamise ja ühisürituste kaudu. Ta märkab, kui õpilane vajab toetamist ning võrgustikutöös kolleegidega ja vanematega leitakse õpilasele parimad õpitingimused. Oma hoolivuse, osavõtlikkuse ja pühendumusega on Kadi-Ly loonud klassis mõistva ja toetava õhkkonna, mis julgustab lapsi suhtlema ning avatud olema.
Järgnevast galeriist saab vaadata meeleolukaid fotosid kõigist aasta õpetaja nominentidest.
Toimetaja: Marju Himma