Magad kauem, toitud tervislikumalt ({{commentsTotal}})

Autor/allikas: Pedro Ribeiro Simões/Creative Commons

Kuidas saada end tervislikumalt toituma? Üks võimalus on kauem magada.

Briti teadlased tegid katseid 42 vabatahtlikuga, uurimaks une ja toitumise vahelisi seoseid. Pooltele neist anti juhiseid, kuidas rohkem magada, nagu näiteks ärge liialdage kohviga, ärge minge magama liiga täis- ega tühja kõhuga. Teisele poolele katseisikutest magamisjuhiseid ei antud.

Selgus, et neist, kes juhiseid said, omakorda pooled magasidki tõepoolest seepeale kauem, ja suurem osa juhiste saajatest, kes küll kauem ei maganud, veetsid ikkagi vähemalt kauem aega voodis. Niisiis, juhised toimisid. Kuid mitte see ei olnud katse sügavam mõte.

Wendy Hall Londoni King's kolledžist ja ta kolleegid jälgisid väga üksikasjalikult ka katseisikute toitumist, ehkki toitumisalaseid juhiseid neist kellelegi otseselt ei andnud, kuid sellest hoolimata selgus, et need, kes rohkem magama hakkasid, hakkasid ka vähem suhkrut sisaldavaid toite sööma. Keskmiselt vähenes neil suhkru tarbimine päevas kümme grammi.

Seega, järeldavad Hall ja kaasautorid ajakirjas The American Journal of Clinical Nutrition, väheneb paremini magavatel inimestel magusaisu. Nii et kui olete otsustanud vähem maiustada, siis pikem uni aitab seda otsust täita.

Toimetaja: Jaan-Juhan Oidermaa



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: