Hommikune jalutamine alandab vererõhku ({{commentsTotal}})

Foto: Taylor Jacobs/Unsplash

Liikumine on terviseks, ja värske teadusuuringu järgi ka vererõhu vallas. Selgub, et pool tundi igahommikust liikumist võib vererõhu alandamisel olla mõnikord sama tõhus kui tablett.

Michael Wheeler Perthis asuvast Lääne-Austraalia Ülikoolist ja ta kolleegid tegid katseid kümnete vabatahtlikega – 35 naise ja 32 mehega vanuses 55 kuni 80 aastat.

Katseisikud pandi järgima mitmesuguseid liikumis- ja paigalolekurežiime: näiteks tuli mõnel neist mõnikord lihtsalt kaheksa tundi paigal istuda; või näiteks üks tund istuda, seejärel pool tundi mõõdukas tempos jalutada ja siis jälle kuus ja pool tundi istuda; või jällegi tund istuda, pool tundi jalutada ja kuus ja pool tundi uuesti istuda, kuid nüüd lisaks ka iga poole tunni järel kolm minutit jalutada.

Jalutamist sisaldanud režiim võttis vererõhku alla nii meestel kui ka naistel. Kolmeminutilised lisajalutuskäigud võtsid naistel vererõhku veel rohkem alla, meestel aga mitte.

Wheeler ja kaasautorid kirjutavad tulemustest ajakirjas Hypertension.

Toimetaja: Jaan-Juhan OIdermaa



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: