Graafik: kõik Kepleri leitud eluks sobilikud eksoplaneedid ({{commentsTotal}})

Valik eksoplaneete kunstniku nägemuses.
Valik eksoplaneete kunstniku nägemuses. Autor/allikas: NASA/W. Stenzel

USA kosmoseagentuur NASA teatas hiljuti 1284 uue, sh kümnekonna eluks potentsiaalselt eluks sobiva eksoplaneedi olemasolu kinnitamisest. Kokku on Kepleri kosmoseteleskoobiga seeläbi avastanud 77 Päikesesüsteemist väljaspool asuvat väikeplaneeti, millel voolab sobivate asjaolude kokkulangemisel vedelas olekus vesi.

Kiirülevaate leitud eksoplaneetidest saab allolevalt graafikult. Kõigi eksoplaneetidega saab tutvuda California tehnoloogiainstituudi kodulehel. Nimistusse sattumiseks peab jääma planeedi tasakaalutemperatuur -93,15 ° C ja 36,85 ° C ja sellele langev päikesevalguse hulk olema Maast kuni neli korda väiksem või 2,2 korda suurem.

Paljud doktorandid veedavad suure osa oma õpingutest laboris.

Kriitiline uuring: mis tööd teevad doktorikraadiga inimesed?

Tartu ülikooli majandusteaduskonna teadlaste uuringust tuleb välja, et doktorikraadi kaitsnutel on raskusi soovitud erialase töö leidmisega. Veel enam, ligi 1 protsent kõikidest uuringus osalenud doktoritest on töötud. Kas Eestis on potentsiaali igal aastal kraadi kaitsva umbes 200 doktori rakendamiseks?

eesti 100. sünnipäev