Graafik: libauudiste osakaal on Prantsuse valimiste eel jõudsalt kasvanud
Twitteris ringlevate poliitikat puudutavate libauudiste ja robotsäutsujate osakaal on Prantsuse valimiste hakul võrreldes presidendivalimiste kampaania algusajaga kahekordistunud. Hüppeliselt on kasvanud Vene meediaväljaannetest ja veebilehtedelt pärineva sisu hulk, leiavad Oxfordi ülikooli teadlased.
Arvutusliku propaganda uurija Clementine Desigaud ja ta kolleegide analüüs põhineb valimiste esimese vooru järel kolme päeva jooksul kogutud Prantsusmaa presidendivalimistega seostatud säutsude analüüsil. Eelmises raportis leidis töörühm, et võrreldes USA valimiste eelse ajaga jagatakse Twitteris oluliselt usaldusväärsematest allikatest pärinevat poliitikat puudutavat sisu.
"Kõige suurem osa Twitteri kasutajate jagatavatest poliitilistest uudistest ja informatsioonist tuleb endiselt professionaalsetest uudiste allikatest, kuid nende osakaal on langenud võrreldes esimese vooru eelse ajaga kahekordselt," märkis Desigaud ERR Novaatorile. Kui enne jagati neid muust poliitilisest sisust kaks korda agaramalt, siis nüüdseks on nende suhtarv võrreldav.
Libauudiste osakaal on võrreldes kahe kuu taguse ajaga kasvanud neljalt protsendilt kahele. Kaheldava väärtusega Vene päritolu sisu osakaal on tõusnud hüppeliselt kolme protsendini. Paralleelselt kasvas automatiseeritud kontode ehk robotsäutsujate osakaal kasvanud kaks korda.
Loe põhjalikumat lugu internetis tehtavast poliitpropagandast siit ja tutvu Oxfordi ülikooli teadlaste raportiga.