Vaid ühe suhkrujoogi asendamine veega parandab oluliselt tervist ({{commentsTotal}})

Päevas võiks vähemalt ühe magusa joogi asendada veega.
Päevas võiks vähemalt ühe magusa joogi asendada veega. Autor/allikas: Virginia Tech

Mahlajook, limonaad, energiajook – kui päevas asendada üks klaasitäis neist suhkrujookidest veega, on sel märgatav mõju kehakaalule.

Just selline tõsiasi tuleb välja Põhja-Carolina Chapel Hilli ülikooli teadlastelt. „Ükskõik kui palju suhkruga magustatud jooke te päevas ka ei tarbiks, piisab vaid juba ühe klaasitäie asendamisest, et märgata tervisele kasulikku mõju,“ kommenteeris uuringutulemusi uuringu üks autoritest Kiya J. Duffey.

Magustatud jookide, näiteks suhkruga kohvi, mahlajookide, limonaadi või energiajookide tarbimine tähendab suuremat kalorihulka. See omakorda tõstab diabeedi riski, tekitab ülekaalulisust ning põhjustab südame ja veresoonkonna haigusi.

Ajakirjas Nutrients avaldatud uuringu tarvis kasutati Riikliku tervise ja toitumise uuringu andmeid, kus täiskasvanud olid asendanud ühe neist magusjookidest klaasitäie veega. 2007.-2012. andmetest välja võetuna selgub, et sellisel käitumisel on selge mõju inimese tervisele.

Andmetest selgub, et neil inimestel, kes vähendasid suhkrujookide osakaalu ning asendasid selle veega või muu suhkruvaba joogiga, esines oluliselt vähem kõrgevererõhutõve riski ja kolesteroolitaset. Meeste puhul täheldati aga mõju vererõhule.

Samas aga tõi Duffey välja, et üks seos, mis on ilmnenud ka varasematest uuringutest, on see, et inimesed, kes söövad rohkem puu- ja juurvilju, joovad ka rohkem suhkruvabasid jooke ning vett. See aga omakorda avaldab mõju üldisele terviseseisundile.

Siinkohal aga tõdevad teadlased, et suurem tervisemõju on suhkru vähendamisel ikkagi siis, kui vaadata üle ka töödeldud rasvase toidu tarbimine ning kui süüa rohkem puu- ja juurvilju.

Uuringu autorid toovad välja, et taolisel muudatusel on siiski mõju ilmselt neist populatsioonides, kus tarbitakse väga palju suhkrustatud jooke.

USA puhul on näiteks välja toodud, et neil tuleb inimese kohta keskmiselt 17 protsenti päevasest kaloriannusest just suhkrujookidest. Kuid regulaarselt ühe suhkrujoogi asendamine veega võib vähendada seda kaloriannust 11 protsendini.

Seega võib Põhja-Carolina Chapel Hilli ülikooli uuringust järeldada seda, mis on pikka aega olnud varemgi teada: rohkem puu- ja juurvilju süües, vältides magustatud jooke ning rasvast ja töödeldud toitu, on võimalik parandada oma tervislikku seisundit.

Toimetaja: Marju Himma



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: