Otse: 13 000 Eesti õpilast avastavad e-külalistundides maailma

Tänasest reedeni vahendab mittetulundusühing Tagasi Kooli 13 000 õpilasele üle Eesti tosin e-külalistundi, mis heidavad tulevikutehnoloogiate abil pilgu maailma tulevikku. Otseülekandeid põnevatest e-külalistundidest vahendab ERR Novaator.
Teadlased ja spetsialistid aitavad kolmel järjestikusel päeval noortel mõista muuhulgas seda, kuidas uurida tähti, kuidas töötavad tehislihased, isejuhtivad autod ja Marsi-maja. Räägitakse ka sellest, kuidas masinaid leiutada ja kuidas nad õppima panna ning mis on krüptoraha.
E-külalistund on osa 45-minutilisest koolitunnist, kus esimesed 15–20 minutit avab Youtube´i otseülekandes teemat külalisõpetaja ja 25–30 minutit toimub tund oma õpetaja juhendamisel.
Selline tund annab kõigile Eesti õpilastele võimaluse kokku tulla korraga ühte koolitundi ning omavahel Youtube’i jutuaknas reaalajas vestelda ja külalisõpetajalt küsimusi küsida. Vestluses osalemiseks vaata e-külalistunni otseülekannet ERR Novaatorist või Tagasi Kooli Youtube’i lehelt.
Täna, 10. jaanuaril: Kell 9
- “Meie e-Eesti”, Eesti Vabariigi peaminister Jüri Ratas
- “Kuidas uurida tähti?”, Tartu ülikooli Tartu observatooriumi nooremteadur Maarja Kruuse
- “Kuidas töötab Marsi-maja?”, Tartu ülikooli professor Alvo Aabloo
- “Kuidas töötab tehislihas?”, Tartu ülikooli tehnika ja tehnoloogia doktorant Friedrich Kaasik
Homme, 11. jaanuaril
- “Kuidas töötab isejuhtiv auto?”, Riigikantselei digi-innovatsiooni nõunik Marten Kaevats
- “Kuidas areneb edasi nutitelefon?”, tehnoloogiaajakirjanik Henrik Roonemaa
- “Kuidas masinad õppima panna?”, Kristjan Korjus Starship Technologies'ist
- “Kuidas töötab krüptoraha?”, Ignite OÜ partner Dea Oja
Ülehomme, 12. jaanuaril
- “Kuidas leiutada uusi masinaid?”, Lotte ja Oskar Henrik
- “Kuidas tehnoloogia maailma muudab”, Prototroni tegevjuht Jana Pavlenkova.
- “Kuhu võib areneda tehnoloogia?”, ulmekirjanik Kaido Tiigisoon
- "Kuidas töötab Estcube-2?", ESTCube-2 arendaja ja Tartu observatoorium nooremteadur Hendrik Ehrpais
Toimetaja: Katre Tatrik, Tartu ülikool