Aknet võivad põhjustada karvanääpsugeenid ({{commentsTotal}})

Foto: 1sock/Creative Commons

Vistrikud ja vinnid ehk peenemalt öeldes akne on nahahäda, mis vaevab või on vaevanud teismeeas või 20. eluaastates nelja inimest viiest. Briti ja Prantsuse teadlased on nüüd avastanud aknega seonduvaid geenivariante ja loodavad, et avastus aitavad leida akne vastu uut ja paremat ravi.

Jonathan Baker Londoni King's College'ist uurisid 27 000 inimese DNA-d. Neist 5000 kannatasid raskekujulise akne all. Neil õnnestuski välja selgitada mitmed niisugused geenivariandid, mis aknega seostusid. Huvitav kombel on üsna mitmete selliste geenide kohta varasemast teada, et need mõjutavad karvanääpsude teket ja toimimist.

Oma tulemustest kirjutavad Parker ja kaasautorid ajakirjas Nature Communications.

Oleks tore, kui avastus uue ravimeetodini viib, sest viimase paarikümne aasta jooksul ei ole akneravis suurenemist edenemist olnud. Kõige tõhusamaks ravimiks peetakse praegu isotretinoiini, kuid sellel on tõsiseid kõrvaltoimeid, sh loote väärareng. Seetõttu ei tohigi seda raseduse ajal tarvitada.