Üha enam koole tahab palgata haridustehnoloogi, kuid neid on raske leida ({{commentsTotal}})

Üha enam koole soovib palgata endale haridustehnoloogi ehk inimest, kes tegeleks koolis eraldi digiõppe koordineerimisega. Selgub aga, et nagu teistegi tugispetsialistide puhul, on ka haridustehnoloogi leidmine keeruline ülesanne.

Kolmapäeval kogunesid Tallinnas Kultuurikatlas valdavalt haridustehnoloogid, aga sekka ka teiste haridusvaldkonna ametite esindajad. Kokkusaamise eesmärk oli ühine - õpilaste digioskuste arendamine, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Tahvelarvutid, tavalised arvutid, erinevad rakendused, keskkonnad - õpetajal ei ole aega kõike seda selgeks õppida ise ja selleks ongi haridustehnoloog, kes sorteerib selle info välja ja siis õpetaja küsib ja ta aitab tal selle kasutusse võtta. Või soovitab mingit keskkonda, mis on hea keskkond sõnapilve tegemiseks. Haridustehnoloog teab, soovitab, annab lingi, õpetaja kasutab," selgitas haridustehnoloogide liidu juhatuse liige Diana Veskimägi.

Probleem on aga selles, et haridustehnoloogi ei ole kooli kaugelti lihtne leida.

"Enamikus koolides on nii, et mingitele õpetajatele on antud väike osakoormus haridustehnoloog, kes aitab teisi, aga see väike osa ei jõua ka kõikide õpetajateni, vaid pigem need, kes on ise aktiivsemad, oskavad pöörduda," ütles Veskimägi.

Näiteks Kose gümnaasium on haridustehnoloogi otsinud, kuid keegi ei taha tulla.

"Digiedu, mis meil koolides on, on suuresti tulnud öötundide arvelt, mida õpetajad on kasutanud selleks, et otsida uusi veebilehekülgi, veebilahendusi, millega õpilastele paremad õpitingimused luua," tõdes Kose gümnaasiumi õpetaja ja õpetajate liidu juhatuse liige Astrid Sildnik.

Ta lisas, et haridustehnoloogi on raske leida samadel põhjustel kui teisi tugispetsialiste. Kool ei suuda pakkuda täiskoormust ja osakoormusega on inimest raske meelitada.

"Me peaksime hakkama koolide rahastamisel mõtlema ka selle peale, et õpetajale on pandud justkui hästi palju ülesandeid. Ta peab selle erilise õpilasega saama klassis hakkama, olema digipädev, peab seda veel õpilastele õpetama. Me peaksime hakkama mõtlema, et tegelikult on kooli vaja rohkem inimesi," ütles Sildnik.

Haridusministeeriumist öeldi "Akuaalsele kaamerale", et haridustehnoloogid on neile prioriteet ning koolidele otsitakse lahendusi ja sobivaid inimesi. Samas võiksid koolipidajad ministeeriumi hinnagul uurida teiste sama piirkonna koolide vajadusi, et nii pakkuda haridustehnoloogile täiskoormust mitme kooli peale.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: