NASA saatis teele kosmoseteleskoobi TESS ({{commentsTotal}})

TESS
TESS Autor/allikas: AFP/SCANPIX

USA kosmoseagentuur NASA teatas, et saatis kolmapäeval teele Päikesesüsteemi-väliste planeetide otsimiseks kasutatava kosmoseteleskoobi TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite).

"Kolm, kaks, üks ja õhkutõus!" ütles NASA kommentaator otseülekandes ettevõtte SpaceX raketi Falcon 9 stardist Floridas.

"See oli erkordne. See oli nii emotsionaalne. TESS-i neli kaamerat on pisikesed, kuid väga võimsad," kirjeldas kosmoseteleskoopi arendanud teadlane Natalia Guerrero oma tundeid pärast starti.

Planeediotsijaga loodetakse avastada ligikaudu 20 000 uut planeeti. Neist 500–1000 on prognooside kohaselt Maa suurused või sellest paar korda suuremad.

NASA eelmine eksoplaneetide otsimiseks kasutatud kosmoseteleskoop Kepler muutub kasutuskõlbmatuks mõne kuu pärast.

Toimetaja: Marek Kuul