Taimetoidulised dinosaurused krõmpsutasid ka koorikloomi ({{commentsTotal}})

Foto: K. Chin et al./Sci. Rep.

Taimetoidulised dinosaurused ei olnudki võib-olla nii täielikud veganid, kui seni on võidud arvata. Vähemalt mõned neist krõmpsutasid vahetevahel ka arvatavasti koorikloomi.

Karen Chin Ameerika Ühendriikidest Boulderi Colorado ülikoolist uuris taimetoiduliseks peetud hadrosauruste fossiilistunud väljaheiteid ehk nagu paleontoloogid ütlevad – koproliite. Kümnes koproliidis neist viieteistkümnest, mis olid kõik leitud naaberosariigist Utah'st, avastas ta iidsete koorikloomade koorikute tükke. Tükkide välimusest võis selgelt järeldada, et neid koorikuid oli söödud, näritud ja seeditud.

Chin kirjutab koos Rodney Feldmani ja Jessica Tashmaniga Kenti osariigiülikoolist ajakirjas Scientific Reports, et tõenäoliselt toitusid siis hadrosaurused lisaks taimedele ka krabidest või krabitaolistest olenditest.

Miks nad seda teha võisid, ei ole kellelgi veel aimu. Võib-olla pöörasid nad koonu koorikloomade poole viimases hädas, kui taimetoitu nappis, või siis sõid emased hadrosaurused koorikloomi selleks, et saada valku ja kaltsiumi munade ja munakoorte tegemiseks.

Homme kell 17.05 Vikerraadios eetrisse minevas saates „Labor“ on kavas neljapäeval „Labori“ sünnipäevapeol salvestatud arutelu „Kas teadus päästab maailma?“ esimene osa, kus osalevad füüsik Andi Hektor, psühholoog Grete Arro ja teaduskirjanik Tiit Kändler.