Uuring: kohusetundlikumad ja emotsionaalsemad inimesed olid suuremad WC-paberi varujad
Inimesed, kes tunnevad rohkem hirmu koroonaviiruse tõttu ja kes on emotsionaalsemad ning kohusetundlikumad, olid koroonaviiruse pandeemia tõttu suuremad WC-paberi varujad, selgus hiljuti avaldatud uuringust.
Koroonaviiruse kiire leviku tõttu Euroopas ja Põhja-Ameerikas hakkasid paljud inimesed kokku ostma tarbekaupu, sealhulgas WC paberit. Mõned ettevõtted teatasid lausa 700 protsendilisest tualettpaberi müügi kasvust, hoolimata sellest, et valitsused kutsusid üles hoiduma paanilisest ostlemisest.
Inimesed, kes tundsid rohkem hirmu, varusid rohkem tualettpaberit. Umbes 20 protsenti sellest tegevusest oli põhjustatud emotsionaalsuse isiksusefaktorist. Inimesed kes kipuvad üldiselt palju muretsema ja tunnevad ärevust, tunnevad ennast tõenäoliselt ka ohustatuna, mistõttu otsustasid nad ka rohkem WC-paberit kokku osta. Samuti viitab varumisele kohusetundlik iseloom, mis hõlmab endast organiseerimist, töökust, perfektsionismi ja ettevaatlikkust.
Veel pandi uuringus tähele, et vanemad inimesed varusid rohkem tualettpaberit kui nooremad ja ameeriklased olid suuremad varujad kui Euroopas elavad inimesed. Uuringu kaasautori Theo Toppe sõnul oli subjektiivne hirm COVID-19 ees oluline tualettpaberi varumise põhjus.
Hiljuti avaldatud uuringus osales 1029 täiskasvanut 35 riigist. Töö valim koostati veebikeskkondade abil. 23. märtsist kuni 29. märtsini küsiti uuringus osalejatelt demograafilisi andmeid, koroonaviiruse tajutud ohutaset. Veel uuriti, milline on olnud karantiinikäitumine ja tualettpaberi tarbimine viimastel nädalatel.
Artikkel on avaldatud ajakirjas Plos One.
Toimetaja: Indrek Ojamets