Apple'i tegevjuht kinnitas isejuhtiva elektriauto kallal töötamist

$content['photos'][0]['caption'.lang::suffix($GLOBALS['category']['lang'])]?>
Apple'i tegevjuht Tim Cook. Autor/allikas: SCANPIX/Reuters

Apple'i tegevjuht Tim Cook kinnitas hiljutises intervjuus viimaks, et tehnoloogiahiid töötab isejuhtiva elektriauto loomise kallal, kuid rõhutas samas, et paljud ettevõtte ideed ei näe eales päevavalgust, vahendab R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.

Unenägu on meeltes tavaliselt tahtmatult tekkivate piltide, ideede, emotsioonide ja aistingute jada, mis tärkavad une teatud etappides, väidetakse Vikipeedias. Samast kohast saab teada, et unistamine on visionäärne fantaasia, peamiselt õnnelike, meeldivate mõtete, lootuste või ambitsioonide kujutlus, mida kujutatakse ette teoks saavatena ja kogetakse ärkvel olles.

Viimaste kohta kasutakse ingliskeelse ütlust daydreaming. Unistamiste puhul eristatakse erinevaid vorme, kuid psühholoogide seas puudub ühine arusaam. Huvitav, kas Apple auto on uni või unistus.

Tõenäoliselt on unenägudes õunalogoga autosid hakanud viimasel ajal rohkem esinema. Võimalik, et nähtuses peituv sõnum on diagnostiline. Seda esmajoones Apple'i töötajate puhul, kes peaks suure tõenäosusega projekti kallal usinalt töötama. Samuti võib kasvada Apple'i autost unistavate tavakodanike arv.

Hiljutises intervjuus teatas firma juht isejuhtiva autoga tegelemisest selgemalt kui kunagi varem, küttes auto valmimise fantaasiaid. Signaliseerimine on muutumas, sest varem saatis Apple'ile esitatud autoteemalisi küsimusi suhteliselt lakooniline eitus. Eitusel on huvitav efekt, kuna võib äratada vastupidiseid unelmaid. Asjaolu, mis räägib midagi inimeste kohta.

Värskem info räägib palju rohkem auto enda kohta. Tim Cook märkis, et isejuhtiv auto on robot ja seega leidub palju võimalusi, mida sellise autonoomiaga saaks teha. Eks me siis vaata, mida Apple teha saab, lisas firma juht. Pelgalt antud vihjest peaks piisama, et Apple tegeleb autorobotiga, ent vihjeid tuli juurdegi. Cook rõhutas, et neile meeldib integreerida raudvara, tarkvara ja teenuseid ning otsida nende lõikumispunkte, kuivõrd firma arusaamades sünnib maagia just neis punktides.

Cook tunnistas, et ta pole kunagi Elon Muskiga kohtunud, kuid imetleb Tesla saavutusi. Ta hindas firma pingutusi elektriautode vallas juhtpositsiooni saavutamisel uskumatuks ja rõhutas, kui erakordne on hoida saavutatud positsiooni konkurentsitihedas automaailmas sedavõrd pika aja jooksul.

Antud tunnustus väärib eraldi tähelepanu. Aastavahetuse paiku levis uudis, et 2017. aastal, ajal kui Tesla rüples Mudel 3 tootmise käivitamise raskustes, pakkus Elon Musk firmat müüa. Väidetavalt oli suunatud pakkumine just Apple'ile, kuid Tim Cook olevat kokkusaamisest keeldunud. Musk tõdes säutsu vahendusel, et firma väärtus olnuks toona umbes kümnendik võrreldes 2021. aasta alguseks pööraselt tõusnud tasemega.

Apple'it on auto plaanidega seostatud vähemalt viimased pool tosinat aastat. Seega, isegi kui juhtum möödus toona käratult, pidi Tesla pakkumine läbima juhtkonnas korraliku analüüsi. Praeguseks teame, kuidas liisk langes. Tagantjärele tarkuses ja võimalik, et enamiku silmis peetakse Apple'i otsust veaks või siis oli neil muid kaalutlusi, sealhulgas nägemus asuda Teslaga konkureerima. Tesla senine töö ja vaev turu kujundamisel asuks teenima Apple'i huve. Antud kaardi peale mängimine eeldaks veendumust valmistada veelgi parem auto.

Samas ei paistnud Tesla kolme aasta eest eriti kütkestavana. Suured firmad omavad meetmeid, et vältida tööstusspionaaži sõna, mille abil saadakse teavet konkurentide siseelust. Elon Musk tunnistas hiljem, et müügimõtetega päevadel oli firma saatus juuksekarva otsas. Tesla rahaline kollaps olnud toona vaid mõne nädala kaugusel.

Taolistel hetkedel paistab maailm teistsugune ja valikuid saadab raske taak. Muski rusus olukord sedavõrd palju, et asus firmat müüma. Apple sattus sundolukorda, milles pidi potentsiaalselt magusast viljast loobuma. Tagasivaates on ime, kuidas autotootja kriisist välja rabeles.

Nüüd võibki küsida, kas Apple'i näol ootab Tesla teel uus proovikivi. Antud intervjuust jääb alles vähe võimalusi eirata Apple'i autode ärisse sisenemise plaane. Cook vihjas isegi võimalikule äriplaanile, milleks oleks pakkuda elektriautoplatvormi, mida saaks kasutada teised tootjad.

Tootmise all ei peaks silmas pidama enam mitte klassikalisi autovabrikuid, vaid kere disaini ja kuvandi turundamisega väärtust loovaid ettevõtteid. Selliste firmade nimesid ei peagi täna teadma, kuna auto ehitamise isu võib tärgata üpris suvalises ettevõtjas ja realiseeruda võrdlemisi kiiresti, kui mosaiigi kõige põhilisemad osad on saadaval nagu toidu koostisosad kulinaarialetis.

Nüüd jääb oodata Apple'i üllatust, täpsemalt poolüllatust. Firma on tuntud saladuse hoidmise poolest, et luua nn Apple'i sündmuseks põnevuse ja tähelepanu oreool. Ootus, mida on mitmel korral tõeliste üllatustega tasustatud, seda siiski mitte alati. Nüüd, kui Tim Cook rääkis autost endisest lahtisemate kaartidega, ei jää vist enam kaua oodata. Algab Apple'i autost unistamise ja une nägemise periood.

Esmaspäevast neljapäevani võib Kristjan Porti tehnoloogiakommentaari kuulda Raadio 2 saates "Portaal".

Toimetaja: Jaan-Juhan Oidermaa

Allikas: "Portaal"

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: