NASA teatas olulisest avastusest Marsil ({{commentsTotal}})

{{1528347060000 | amCalendar}}
Marss.
Marss. Autor/allikas: Kevin Gill/Creative Commons

Ameerika Ühendriikide kosmoseagentuur NASA korraldas neljapäeval pressikonverentsi, et tutvustada kahte olulist Maa naaberplaneedil tehtud avastust.

Leide kirjeldavate uurimustega seotud NASA teadlane nentis varem ERR Novaatorile, et tulnukate leidmisest pressikonverentsil juttu ei tule. Tehtud tähelepanekud seostuvad võimalusega leida Marsil jälgi seal potentsiaalselt minevikus elanud eluvormidest.

Tehtud analüüsidest selgus, et punasel planeedil leidub mitut sorti keerukaid süsinikupõhiseid molekule. Avastust kirjeldanud teadlaste sõnul ei saa nende päritolu kohta öelda aga veel mitte midagi kindlat.

Pressikonverentsil tutvustasid tulemusi Marsil tegutseva kulgur Curiosity proovide analüüsijuht Paul Mahaffy gaaside ja orgaaniliste molekulide uurija Jennifer Eigenbrode, atmosfäärikeemik Chris Webster ja geofüüsik Ashwin Vasavada.