Kärbsed levitavad arvatust rohkem haigusi ({{commentsTotal}})

Autor/allikas: Muhammad Mahdi Karim/Wikimedia Commons

Kärbes võib olla väga tüütu putukas, aga nüüd tuleb välja, et ta on ka palju ohtlikum putukas kui seni kardetud.

Rühm Brasiilia, Singapuri, Saksa ja Ameerika teadlasi kirjutavad ajakirjas Scientific Reports, et kärbsed võivad levitada sadu erisuguseid baktereid, kellest mõnedki võivad põhjustada ka haigusi.

Teadlased püüdsid mitmelt poolt maailmast 116 toakärbest ja lihakärblast ja uurisid, milliseid baktereid need jalgade ja tiibade küljes kandsid.

Näiteks leidsid nad paljude Brasiiliast püütud kärbeste küljest maohaavu tekitavaid baktereid Helicobacter pylori. Arvatavasti olid need bakterid kärbestele külge jäänud kas mõnes välikäimlas või reoveekanalis.

Veel kandsid uuritud kärbsed muu hulgas veremürgitust ja kopsupõletikku tekitavaid baktereid.

Uuringu üks põhiautoreid Donald Bryant Ameerika Ühendriikide Pennsylvania Osariigiülikoolist ja Singapuri Nanyangi Tehnikaülikoolist ütles pressiteates, et maailma maade tervishoiuametnikud ei ole kärbeste ohtlikkusele piisavalt tähelepanu osutanud, ehkki epideemiate puhkedes võivad kärbsed aidata haigusetekitajate kiirele levikule tõhusalt kaasa.

Kindlasti tasub kuulata homset "Labori" saadet, kus Aaro Toomelaga tuleb juttu psüühikast ja Andra Siibakuga sotsiaalmeediast. "Labor" on eetris pühapäeval viis pärast viit.