Noorim teadaolev planeet on ainult mõne miljoni aastane ({{commentsTotal}})

Foto: NASA/JPL-Caltech/R. Hurt

Astronoomid on avastanud planeedi, mis võib osutuda kõige nooremaks täielikult moodustunud planeediks, mis kunagi avastatud.

Planeet K2-33b, mille rahvusvaheline teadlasrühm eesotsas Trevor Davidiga Ameerika Ühendriikidest California tehnikainstituudist leidis Kepleri kosmoseteleskoobi kogutud andmetest, tiirleb meist umbes 500 valgusaasta kaugusel asuva tähe ümber, mille vanust hinnatakse ainult 5—10 miljonile aastale.

Arvatavasti on ka siis planeet umbes sama vana või õieti sama noor, sest kosmilises mastaabis on 5—10 miljonit aastat vaid viiv. Meie maakera on praegu 4,5 miljardi aasta vanune, nii et ka K2-33b on meie koduplaneediga võrreldes täielik tita. Nii noore planeedi avastamine ja edasine uurimine annab loodetavasti teadlastele enneolematuid võimalusi mõista senisest paremini, kuidas planeedid tekivad ja arenevad.

Planeet on umbes meie Neptuuni suurune, aga tiirleb oma tähele kümme korda lähemal kui Merkuur Päikesele. David ja kaasautorid kirjutavad planeedist ajakirjas Nature.