Pluuto pinnal paistavad ringi liikuvat jäämäed ({{commentsTotal}})

Ameerika Ühendriikide kosmoseagentuur NASA annab teada, et kääbusplaneet Pluuto pinnalt on avastatud rohkearvuliselt suuri kamakaid, mis koosnevad arvatavasti jääst.

Jääst meie maises mõistes ehk siis külmunud veest. Kuid tundub, et need veejää kamakad paiknevad pinnal, mis koosneb ka jääst, aga juba natuke eksootilisemast lämmastikujääst.

NASA teatel paiknevad need mõne kilomeetrise läbimõõduga veejää kamakad lämmastikujää pinnal üsna lahtiselt ja tõenäoliselt liiguvad need aja jooksul ringi. Umbes nii nagu meil maapealsetes ookeanides ulpivad jäämäed veepinnal.

Jääkamakaid nägid teadlased läinud suvel Pluutost mööda kihutanud sondi New Horizons tehtud piltidelt. Neid suvel salvestatud pilte saadab New Horizons veel üha juurde, ehkki on Pluutost tänaseks juba üsna kaugel.

Paljud doktorandid veedavad suure osa oma õpingutest laboris.

Kriitiline uuring: mis tööd teevad doktorikraadiga inimesed?

Tartu ülikooli majandusteaduskonna teadlaste uuringust tuleb välja, et doktorikraadi kaitsnutel on raskusi soovitud erialase töö leidmisega. Veel enam, ligi 1 protsent kõikidest uuringus osalenud doktoritest on töötud. Kas Eestis on potentsiaali igal aastal kraadi kaitsva umbes 200 doktori rakendamiseks?

eesti 100. sünnipäev