Tartu ülikool tõusis IT ja lingvistika erialadel Baltimaade juhtivaks ülikooliks

Täna avaldatud maailma ülikoolide erialade edetabelis on Tartu ülikool esindatud kuu erialaga. Ükski teine Baltimaade kõrgkool nii head tulemust ei saavutanud.
Tartu ülikoolist on uute erialadena edetabelis “QS World University Rankings by Subject 2016“ kõrgele pürginud lingvistika (101-150) ning arvutiteadus ja infosüsteemid (401-450).
Tartu ülikooli arvutiteaduse instituudi juhataja professor Jaak Vilo avaldas heameelt, et pingutused, mis Eesti riik ja Tartu ülikool on teinud IT õppe ja teaduse edendamiseks on hakanud nüüd vilja kandma ka sellises globaalses statistikas. “Edetabelites on vajalik nii maht kui kvaliteet, oleme need saavutanud muu hulgas välisõppejõudude ja teadlaste kaasamise ja järjekindla kvaliteedi parandamisega.”
Vilo sõnul saab Eesti riigi IT edu tulevik põhineda hariduse ja tehnoloogia võimekuse edendamisel, ülikoolide roll on selles võtmetähtsusega. “Järgmise suure arenguhüppe loodame saavutada juba koos Tallinna tehnikaülikooli ja Edinburghi ülikooliga kavandatava ITEE tippkeskuse loomise kaudu. See võimaldab veel paremini lähendada teaduse ja õppe tulemusi ühiskonna ja majanduse vajaduste ja kasvu eesmärkidele,” rääkis Vilo.
Tartu ülikoolist on rahvusvahelise Quacquarelli Symonds´i (QS) erialade edetabelis kõrgeimal positsioonil kommunikatsiooni- ja meediauuringud (101-150). Positsiooni on hoidnud inglise keel ja kirjandus (251-300), nüüdiskeeled (251-300) ja meditsiin (301-350).
Maailma ülikoolide paremustabelit koostav QS seab alates 2011. aastast ülikoole pingeritta üksikute erialade kaupa. "QS World University Rankings by Subject“ eesmärk on anda avalikkuse käsutusse võrreldav informatsioon ülikoolide tugevuste kohta üksikerialade tasemel.
Edetabeli 2016. aasta väljaande koostamisel analüüsiti 4226 ülikooli andmeid ja vähemalt mõne erialaga tabelisse jõudnud ülikoole oli 945. Kokku reastati maailma ülikoole 42 erialal.
Edetabeli koostamisel võtab QS arvesse ülikooli mainet vastava eriala teadlaste ja tööandjate seas ning bibliomeetrilisi näitajaid.
Toimetaja: Katre Tatrik, Tartu ülikool