''Laboris'' tutvustati eesti astronoomide abil leitud rekordsuurt galaktikasüsteemi ({{commentsTotal}})

Kahte teadusala tegusalt ühte liita ei ole niisama lihtne, leiab teadlase kommentaaris Tallinna ülikooli maastikugeograaf Hannes Palang.

Tartu Observatooriumi kosmoloog Elmo Tempel ja ta kaaslased on maailmaruumist üles leidnud rekordiliselt suure galaktikasüsteemi. Tartust algav maailmakuulus Struve-Tenneri geodeetiline kaar on saanud mõistatuseks, mida kutsuvad lahendama Tartu Tähetorni juhataja Janet Laidla ja muinsushuviline Epp Alatalu.

Hannes Palang – 01.20
Elmo Tempel – 04.42
Janet Laidla ja Epp Alatalu – 15.45

Rein Ahas.
Novaatori järelhüüe professorile

Rein Ahas, elu tulevikulinnasNovaatori järelhüüe professorile

“Tulevikulinn on see, mis tõmbab ligi talente. Need on justkui talentide linnad – talendid lähevad sinna, sest seal on parim elu- ja loomekeskkond,” kirjeldas Tartu ülikooli inimgeograafia professor Rein Ahas möödunud suvel, kui jalutasime ringi Tartus rahvusarhiivi vastavalminud majas. Selle sama maja töötajate liikumismustrite muutust oli Ahase töörühm äsja uurinud.

Els Heinsalu

Eesti teaduse fenomen: vabanemine. Els Heinsalu

EV 100. aastapäeva puhul iseloomustab sel nädalal iga päev üks Eesti teadlane mõnda oma hinnangul Eesti teaduse jaoks tähendusrikast sündmust, nähtust või isikut. Keemilise ja bioloogilise füüsika Instituudi vanemteadur, Eesti Noorte Teaduste Akadeemia president Els Heinsalu räägib Eesti teaduse vabanemisest.

Paljud doktorandid veedavad suure osa oma õpingutest laboris.

Kriitiline uuring: mis tööd teevad doktorikraadiga inimesed?

Tartu ülikooli majandusteaduskonna teadlaste uuringust tuleb välja, et doktorikraadi kaitsnutel on raskusi soovitud erialase töö leidmisega. Veel enam, ligi 1 protsent kõikidest uuringus osalenud doktoritest on töötud. Kas Eestis on potentsiaali igal aastal kraadi kaitsva umbes 200 doktori rakendamiseks?

eesti 100. sünnipäev