Rahvusvaheline kosmosejaam ISS tähistas 15 aastast tegutsemist ({{commentsTotal}})

Rahvusvahelise kosmosejaama kuus meeskonnaliiget andsid pressikonverentsi, et sel moel tähistada inimeste 15 aastast kohalviibimist jaamas.

Praegu on jaamas kuus meeskonnaliiget Venemaalt, Jaapanist ja USAst. Nad on umbes 400 kilomeetri kõrgusel koduplaneedist ning viibivad jaamas kuni aasta, vahendasid ERR-i teleuudised.

ISS-i meeskonna komandör Scott Kelly ütles, et jaamas on väga arenenud elu toetav elektriline süsteem. "Me töötame koos maapealse toetuse ja võimekusega, et hoida seda keskkonda läbi distsipliini, protseduuride ja operatsioonide," märkis Kelly.

Komandöri sõnul on kõik need aspektid olulised kosmose uurimiseks ja sügavuti minekuks pika aja jooksul. Kuigi rahvusvaheline kosmosejaam pakub Kelly sõnul ka teisi kasutusvõimalusi, siis pikaaegne kasutuseesmärk on siiski kosmose süvauuringud.

NASA astronaut Kjell Lindgreni sõnul on ta koos kolleegide Kim Yui ja Oleg Kononenkoga teinud 240 eksperimenti. "Paljud neist on kriitilise tähtsusega, et mõista, kuidas inimpsühholoogia adapteerub mikrogravitatsiooni ja muuga, et kaitsta inimeste tervist pikal reisil Marsile," selgitas Lindgren.

Toimetaja: Allan Rajavee