Londoni teaduskommunikatsiooni konverents, korraldajaks Briti Teadusassotsiatsioon
Muljeid jagavad
Piret Eero, ERR-i ajakirjanik
mängud on need, mis noori huvitavad – ennekõike internetimängud. Teaduse populariseerimise parim viis on mängu kaudu seda teha.
Londoni teaduskommunikatsiooni konverentsi noorte kaasamise kõige rõhutatum punkt oli see, et neile tuleb kindlasti luua sisu veebi ja kindlasti peab see olema midagi interaktiivset. Veebipõhised mängud on brittide arvates parim võimalus noori teadusele lähemale saada ja õpetada neile lõbusal viisil midagi uut. Mäng peab nende sõnul olema esiteks tehniliselt väga hästi loodud - kasutada tuleb professionaalseid
veebimängude programmeerijaid, arvestada tuleb koolide internetikiiruse ja tunnipikkusega ning noorte mängimisharjumustega. Teiseks peab mängu saama mängida kasvõi kogu klassiga mõnes tunnis korraga. Ja kolmandaks - noored ei taha pikki sissejuhatusi ja kirjeldusi mängureeglitega, nad tahavad kohe ise mängima ja katsetama hakata.
Toon välja sealse telekanali Channel 4 loodud veebipõhise mängu The Great Sperm Race.
http://www.channel4.com/programmes/the-great-sperm-race/articles/the-great-sperm-race-game
YouTube'is on üles riputatud ka video mängu läbimisest:
http://www.youtube.com/watch?v=WqT54kCY3DQ
Tegemist on bioloogia tundi mõeldud mänguga, mis õpetab lastele, kuidas munaraku viljastamine käib. Selle mängu tegemine maksis telekanalile 7500 naela ehk veidi üle 142 000 krooni ja see on nende sõnul väga soodne. Esimese aastaga kogus spermaralli endale ca 5 miljonit mängukorda, mis oli kanali jaoks ootusi ületav tulemus.
ElisVengerfeldt, ERR-i TeaMe projektijuht
Teaduse populariseerimine – see on elu ja surma küsimus (rtf-dokument)