Proviisor: kevadväsimuse vastu aitavad värske õhk ja õige toitumine ({{commentsTotal}})

Kristiina Sepp.
Kristiina Sepp. Autor/allikas: ERR

Proviisor Kristiina Sepp soovitas kevadväsimuse korral organismi turgutamiseks viibida rohkem värskes õhus ja süüa vitamiinirikast toitu. Täiendavate vitamiinide võtmise korral tuleks samal ajal lähtuda konkreetsetest kaebustest.


„Me ei saa kevadväsimust küll diagnoosida, aga tegelikult on organism kevadel veidi närvilisem kui tavaliselt. Seljataga on pikk talv, kus on pidanud võitlema mitmete haigustega ja organism on vähem päikest saanud. Jällegi vitamiine, teatud hormoone on vähem,“ sõnas proviisor. Samal ajal ei tohiks väsimusse päris ükskõikselt suhtuda, tegu võib olla ka mõne haigusseisundiga. Kui tunne on pikaajalisem ja tõsisem, tuleks kindlasti arsti poole pöörduda.


Üldjoontes on siiski loomulik, et inimene ennast veidi kurnatumana tunneb. „Kui Päike hakkab välja tulema, siis organism hakkab teatud hormoone rohkem tootma, näiteks serotiini, mis on n-ö õnnehormoon jutumärkides, mille osakaal tõuseb. Samas talvel on ülekaalus unehormoon – melatoniin, mis kevadel üritavad nüüd omavahel tasakaalu leida,“ selgitas Sepp. Serotiini taseme tõusu saab hõlpsasti kiirendada, viibides päikeselise ilmaga rohkem õues.


Samuti on tähtsal kohal õige toitumine. „Hästi olulised on B-grupi vitamiinid, mida me saame täisteraviljatoodetest, C-vitamiini saab näiteks kiivist,“ tõi proviisor näite. Kuigi Sepp vitamiinipurkide kallale minemist ei soovita, tõdes ta apteekrina, et kõige õigem aeg täiendavalt vitamiine võtta on just kevadperioodil. Seejuures tuleks toote valimisel siiski lähtuda täpsetest kaebustest. Levinud probleem on näiteks unetus, mille puhul aitab hoopis magneesiumi tarvitamine, andes samal jõudu ka närvi- ja immuunsussüsteemile.


Proviisori sõnul oleks otstarbekas vähendada samal ajal kohvi ning šokolaadi tarbimist. Nendest viimane takistab näiteks mõningate vitamiinide omastamist.



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: