''Laboris'' otsiti teadvust ja selle jälgi ({{commentsTotal}})

Hariduslikust neuroteaduse ja selle vajalikkuse üle mõtiskleb teadlase kommentaaris Tallinna ülikooli psühholoog Grete Arro.

Ajust teadvuse neuronaalseid korrelaate ehk subjektiivse teadvuselamuse füüsikalisi kaasnähte otsinud Tartu ülikooli psühholoog Renate Rutiku üritab vastata küsimusele, kus asub teadvus ja kuidas puutub see kokku pärismaailmaga.

Euroopa Kosmoseagentuur kavatseb mõne aasta pärast üles lennutada kosmoseteleskoobi Euclid, mis hakkab kaugeid galaktikaid piieldes lahendama tumeda aine ja tumeda energia mõistatusi. Tartu Observatooriumi kosmoloogid Elmo Tempel ja Antti Tamm selgitavad, milline on projekti juures eesti teadlaste roll.

Grete Arro – 01.10
Renate Rutiku – 08.28
Elmo Tempel ja Antti Tamm – 26.35

Rein Ahas.
Novaatori järelhüüe professorile

Rein Ahas, elu tulevikulinnasNovaatori järelhüüe professorile

“Tulevikulinn on see, mis tõmbab ligi talente. Need on justkui talentide linnad – talendid lähevad sinna, sest seal on parim elu- ja loomekeskkond,” kirjeldas Tartu ülikooli inimgeograafia professor Rein Ahas möödunud suvel, kui jalutasime ringi Tartus rahvusarhiivi vastavalminud majas. Selle sama maja töötajate liikumismustrite muutust oli Ahase töörühm äsja uurinud.

Els Heinsalu

Eesti teaduse fenomen: vabanemine. Els Heinsalu

EV 100. aastapäeva puhul iseloomustab sel nädalal iga päev üks Eesti teadlane mõnda oma hinnangul Eesti teaduse jaoks tähendusrikast sündmust, nähtust või isikut. Keemilise ja bioloogilise füüsika Instituudi vanemteadur, Eesti Noorte Teaduste Akadeemia president Els Heinsalu räägib Eesti teaduse vabanemisest.

Paljud doktorandid veedavad suure osa oma õpingutest laboris.

Kriitiline uuring: mis tööd teevad doktorikraadiga inimesed?

Tartu ülikooli majandusteaduskonna teadlaste uuringust tuleb välja, et doktorikraadi kaitsnutel on raskusi soovitud erialase töö leidmisega. Veel enam, ligi 1 protsent kõikidest uuringus osalenud doktoritest on töötud. Kas Eestis on potentsiaali igal aastal kraadi kaitsva umbes 200 doktori rakendamiseks?

eesti 100. sünnipäev