Välismaal tegutsevad eesti noorteadlased tutvustasid "Laboris" oma igapäevatööd ({{commentsTotal}})

Sel nädalal kohtusid Tallinnas väljaspool Eestit tegutsevad noored teadlased. Teaduste Akadeemias toimunud haaravalt sisuka konverentsi korraldaja ja Cambridge'i ülikooli biofüüsikadoktorant Kadi Liis Saar mõtiskleb saate algul teadlase kommentaaris veidi teaduse olemuse ja rolli üle üleüldse.

Cambridge'i ülikooli laborijuhataja Leopold Parts tutvustab uut ja tõhusat geenide täppistöötlemise meetodit CRISPR/Cas9 ja käib välja ideid, mida kõike sellega teha saab. Zürichi tehnikakõrgkoolis ETH doktoriõppega tegelev Johannes Heinsoo räägib aga, kuidas ehitab ja programmeerib Šveitsis kvantarvutit.

Kadi Liis Saar – 01.42
Leopold Parts – 06.06
Johannes Heinsoo – 18.45

Rein Ahas.
Novaatori järelhüüe professorile

Rein Ahas, elu tulevikulinnasNovaatori järelhüüe professorile

“Tulevikulinn on see, mis tõmbab ligi talente. Need on justkui talentide linnad – talendid lähevad sinna, sest seal on parim elu- ja loomekeskkond,” kirjeldas Tartu ülikooli inimgeograafia professor Rein Ahas möödunud suvel, kui jalutasime ringi Tartus rahvusarhiivi vastavalminud majas. Selle sama maja töötajate liikumismustrite muutust oli Ahase töörühm äsja uurinud.

Els Heinsalu

Eesti teaduse fenomen: vabanemine. Els Heinsalu

EV 100. aastapäeva puhul iseloomustab sel nädalal iga päev üks Eesti teadlane mõnda oma hinnangul Eesti teaduse jaoks tähendusrikast sündmust, nähtust või isikut. Keemilise ja bioloogilise füüsika Instituudi vanemteadur, Eesti Noorte Teaduste Akadeemia president Els Heinsalu räägib Eesti teaduse vabanemisest.

Paljud doktorandid veedavad suure osa oma õpingutest laboris.

Kriitiline uuring: mis tööd teevad doktorikraadiga inimesed?

Tartu ülikooli majandusteaduskonna teadlaste uuringust tuleb välja, et doktorikraadi kaitsnutel on raskusi soovitud erialase töö leidmisega. Veel enam, ligi 1 protsent kõikidest uuringus osalenud doktoritest on töötud. Kas Eestis on potentsiaali igal aastal kraadi kaitsva umbes 200 doktori rakendamiseks?

eesti 100. sünnipäev