Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

Tilluke tigu suudaks pugeda läbi nõelasilma

Foto: Barna Páll-Gergely and Nikolett Szpisjak./ZooKeys

Tigu on küll palju väiksem kui kaamel, aga siiski on ka teo puhul raske ette kujutada, et ta võiks nõelasilmast läbi minna. Kuid loodus ei küsi, kas meil on midagi raske või kerge ette kujutada. Teadlased on nüüd Hiinast leidnud niivõrd erakordselt väikesekasvulisi tigusid, et need tõesti võiksid suurema vaevata vähegi suuremast nõelasilmast läbi roomata.

Ajakirjas ZooKeys on teadlased avaldanud lausa pildi, kus sellise teo koda ongi nõelasilma sisse pistetud. Paraku tuleb tõdeda, et Barna Páll-Gergely Jaapanist Shinshu Ülikoolist ja ta kolleegid ongi seni leidnud ainult nende tigude kodasid, mitte aga tigusid endid. Kojad tulid päevavalgele Lõuna-Hiinast kogutud mullaproove uurides.

Tigusid, kellele need tillukesed kojad olid kuulunud, oli mitut liiki, seitse neist teadusele seni tundmata. Üks uus liik, Angustopila dominikae oli leius esindatud ainult ühe kojaga, mille läbimõõt oli ainult 0,86 millimeetrit. Teise uue liigi Angustopila subelevata kodade läbimõõdud ulatusid 0,83 millimeetrist 0,91 millimeetrini.

Ehkki avastatud teod on väikesed, on teadlaste tegu ise siiski tähtis, sest aitab paremini tundma õppida kas või seda ökosüsteemi, mille osaks need teod on. Samuti huvitab teadlasi teoreetilisema poole pealt, miks mõnikord mõned liigid jõuavad evolutsiooni tulemusel välja kääbuskasvuni.