Teadlased lõid kunstlikust DNA-st esimese elusorganismi ({{commentsTotal}})

Geneetika oskuslik rakendamine võib avada uusi võimalusi meditsiinis
Geneetika oskuslik rakendamine võib avada uusi võimalusi meditsiinis Autor/allikas: Wikimedia Commons

Californias töötaval teadlasrühmal õnnestust valmistada uhiuusi baktereid, põhinedes geneetilisel struktuuril, mida maailmas kusagil ei leidu.

Vastavalt töö juhtivautorile Dr. Floyd Romesbergile lähtus selline saavutus kunstlikult valmistatud DNA materjali ainulaadsest kombinatsioonist, mida ei leidu üheski elusolendis, ning mis sisestati seejärel tavaliselt ainult looduslikke DNA kombinatsioone tootvasse elusrakku.

Elu mitmekesisus Maal on kodeeritud DNA aluspaaride A-T ja C-G poolt. Dr. Romesbergi juhtimisel valminud uus elusorganism sisaldab aga lisaks veel kolmandat, looduslikult mitteesinevat aluspaari.
See näitab, et geneetilise informatsiooni säilitamiseks on võimalikud ka muud lahendused ja viib teadlasi lähemale DNA bioloogia laiendamisele, mis võiks omada tulevikus põnevaid väljavaateid, seda nii meditsiinis kui nanotehnoloogia rakendustes.

Dr. Romesbergi juhtimisel valminud uut elusorganismi kirjeldati ajakirjas Nature. Töö teostus võttis aega enam kui 15 aastat, siiski näitasid teadlased juba 2008. aastal, et looduslike ja looduses mitteesinevate DNA aluspaaride reastamine on võimalik katseklaasitingimustes.
Nüüd õnnestus töörühmal sellist protsessi korrata aga ka elusraku (tavalise E. coli bakteri) sees, vormides poolsünteetilise organismi, mis on võimeline ise paljunema, kui teda vajaliku molekulaarse materjaliga pidevalt varustatakse.

Loe lisa:
Scientists create 1st living organism from artificial DNA (msn Health Living)

Toimetaja: Katrin Sak

Allikas: msn Health Living