Elevandipoegki vajab vanaema ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: wribs/Creative Commons

Isegi tänapäeval, mil pereeluvormide seas valitseb suur mitmekesisus, on tihtilugu ikkagi ka vanavanematel lastelaste kasvatamisel tähtis roll. Nüüd tuleb soome teadlast uuringust välja, et nõndasamuti on see isegi elevantide juures.

Turu ülikooli teadlased eesotsas Mirkka Lahdenperäga avastasid, et kui india elevandi vanaema elab temaga samas paigas, siis paranevad elevandipoja ellujäämisväljavaated märgatavalt. Peale selle tuli välja, et vanaema kohalolu mõjul vähenes elevandiemal poegade ilmale toomiste vahe tervelt ühe aasta võrra. Samasugust nähtust, et vanaema vähendab laste sündimise vahet, on täheldatud ka traditsiooniliste inimühiskondade uuringutes.

Lahdenperä ja ta kolleegid kirjutavad ajakirjas Scientific Reports ka seda, et mida rohkem poegi elevandivanaemal endal on olnud, seda paremad ellujäämisväljavaated on tema tütrepoegadel.

Oma järeldustele jõudsid nad, kui uurisid Birmas saja aasta jooksul tehtud ülestähendusi puidutööstuses palkide vedamiseks peetud elevantide kohta.