Koolibri laulab laulu, mida teised ei kuule ({{commentsTotal}})

Igal linnul oma laul, aga Lõuna-Ameerikas elab pisike koolibri, ladinakeelse nimega Florisuga fusca, kes sidistab aeg-ajalt nii kõrgel sagedusel, et teised linnud tema laulu kindlasti ei kuule, ja pole päris kindel, kas ta isegi kuuleb.

Inimese kõrvale on tema vilgas vidin, mis meenutab võib-olla rohkem isegi kilgi häälitsusi kui linnulaulu, täiesti kuuldav.

Claudio Mello Ameerika Ühendriikidest Oregoni tervise ja teaduse ülikoolist ja ta kolleegid, kes selle koolibri laulu lindistasid, pakuvad ajakirjas Current Biology välja, et võib-olla on selle liigi lindudel erakordselt hea kuulmine, aga võib-olla ei olegi nende laul üldse kuulmiseks mõeldudki.

Et Florisuga fuscad elavad Brasiilia metsades enamasti mitutkümmend muud liiki koolibritega lähestikku, siis on üsnagi võimalik, et evolutsioon on neile andnud võimaluse suhelda teisel sageduskanalil kui ülejäänud linnud, nii et nad kuulevad üksteist hästi ka kära täis džunglis.