Eesti esimene spordirakendus annab sissevaate õpilase füüsilisse arengusse ({{commentsTotal}})

Kehalise kasvatuse tund
Kehalise kasvatuse tund Autor/allikas: Sille Annuk/Postimees/Scanpix

Möödunud nädalavahetusel järjekorras viienda loomemajanduse arendusmaratoni “Loomehäkk” võitnud meeskonna MOED (Moving Education) juht Pilleriin Täht soovib luua Eesti esimese spordi nutirakenduse, mille abil saaksid kõik vanemad vaadata, kuidas nende lapse füüsiline vorm areneb.

Idee sündis treener Pilleriin Tähe sõnul juba tegelikult juba aasta tagasi, kui osales Tallinna ülikooli Haapsalu kolledžis toimunud ELU projektis. “Siis kui hakkasime selle ideega tegelema, siis me ei teadnud veel, et kehalise kasvatuse riiklik õppekava läheb muutmisele, kuid juba siis oli meie idee, et tulemus-põhine kehaline kasvatus võiks olla iga õpilase individuaalse arengu põhine,” selgitab Tähe.


Tema sõnul on tegemist vajaliku rakendusega, kuna praegustel e-kooli lahendustel pole liidest kuhu saaksid kehalise õpetajad tulemusi kanda. “Kuna praegu õpetajad kasutavad veel õpilaste tulemuste märkimiseks vanakooli vihikuid, siis puudub õpilastel ülevaade, kas neil on toimunud mingisugune areng,” leiab Tähe.


Sestap ei pruugi MOED äpp tulla turule mitte üksnes Eesti esimese spordirakendusega, vaid töötada välja ka liidese Stuudiumi ja E-kooli e-õppe platvormile. See annab ka lapsevanematele täpsema sissevaate oma lapse füüsilisse arengusse. “Kui mu laps saab praegu näiteks kaugushüppes kolme, siis ma ei tea mille alusel talle selline hinne pandi ja mida ma peaksin tegema, et ta järgmisel korral saaks viie,” toonitab Tähe. 

"Loomehäkki" võitnud meeskond MOED Autor: Digix 

Sel nädalavahetusel sai MOED äpp Loomehäkkil endale põhimõtteliselt näo. Üritusel töötati välja rakenduse visuaalne välja nägemine ehk kasutaja liides. “Koos graafilise disaineriga töötasime välja, kuidas see rakendus välja näeb, kuidas graafikud jooksevad, kuidas saab leida õige õpilase nime ning kuidas näidata tulemuste arengut,” räägib Tähe.

Kuna “Loomehäkk“ kestis vaid 48 tundi, siis võetu praeguses prototüübi arendamisel aluseks üks liikumisvorm – jooksmine. Tähe sõnul kohtub ta järgmisel nädalal Tartu ülikooli kehalise kasvatuse didaktika eksperdi Maret Pihuga, kellega koostöös selgitatakse välja milliseid liikumisvorme peaks rakenduses veel olema.

Spordirakenduses on põhirõhk lapse individuaalse arengu jälgimisel. Teisalt on jääb siiski võimalus jälgida erinevate koolide vahelisi pingeridasid ning teha näiteks klasside vahelisi väljakutseid.  “Õpilaste pingerida näeb täismahus vaid õpetaja, kuid õpilased näevad oma kohta pingereas, kuid mitte seda, kus teised tema klassikaaslased asuvad,” selgitab Täht.

Ühtlasi on Tähel idee kaasata ettevõtjaid, kes võiksid tema sõnul kõige aktiivsematele õpilastele või klassidele välja panna ka auhinnad. “Kohalikud ettevõtted, mis pakuvad mingit sportlikku tegevust võiksid panna auhinnad välja. Näiteks parimale klassile tasuta ujula kasutus, päeva disc-golfi rajal või mida iganes kohaliku ettevõttel pakkuda on,” leiab Täht.

Pilleriin Tähe sõnul selgub lähiajal, kas rakenduse arendamisele paneb õla alla ka riik või minnakse e-Kooli teed ning rakenduse arendamiseks ja teenuse pakkumiseks asutatakse eraettevõtte.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: