Lennuvälja lähedal hakkavad linnud hommikul varem laulma ({{commentsTotal}})

Linnud laulavad ka lennuvälja lähedal, aga kohanevad sealse müratasemega. Saksamaal Seewiesenis asuva Max Plancki ornitoloogiainstituudi teadlased tegid kindlaks, et ühe Euroopa suurima lennuvälja, Berliini Tegeli lennuvälja lähistel alustavad linnud hommikul laulu märksa varem kui sama liiki linnud vaiksemates paikades.

Ent mis samuti oluline, Henrik Brumm ja ta kolleegid kirjutavad ajakirjas Ecology and Evolution, et kui lennuväljamüra ületab 78 detsibelli, siis jäävad ümbruskonna metsvindid vait. See teeb looduskeskkonna seisukohast muret, sest heliline kommunikatsioon on linnurahvale väga tähtis. Linnulaulu kaks tähtsamat funktsiooni on territooriumi märgistamine ja sigimispartneri leidmine. Nii et häired selles kommunikatsioonikanalis võivad segada kõvasti lindude elukvaliteeti ja reproduktsiooniedu.

Tegeli lennuväljal tõusevad ja maanduvad lennukid kella kuuest hommikul kella üheteistkümneni õhtul keskmiselt kord kahe minuti jooksul. Selles uuringus võrdlesid teadlased linde, kes elavad otse lennuvälja kõrval Jungfernheide metsas, lindudega, kes elutsevad neli kilomeetrit eemal Tegeleri metsas. Tuli välja, et enne esimese hommikuse lennuki tõusu ei erinenud kahe metsa linnulauluvaljus mitte üks raas. Kuid lennuvälja kõrval oleva metsa sinitihased, punarinnad, musträstad ja metsvindid hakkasid teise metsa liigikaaslastest laulma kümme minutit varem.

Seda ei tundu just palju, aga Brummi sõnul võivad ka väikesed muutused lauluvõimalustes avalduda suurte muutustena järglaste saamisel.