Üheksas planeet võib kergelt kumada ({{commentsTotal}})

Päikesesüsteemi oletatav, kuid seni avastamata üheksas planeet võib olla tegelikult üllatavalt ere.

Kui planeet üheksa üldse olemas on, siis teadlaste hinnangul peaks see tõenäoliselt olema Neptuunist natukene väiksem jäine taevakeha, mis tiirleb kaugel Päikesesüsteemi äärealadel. Esther Linder ja Christoph Mordasini Šveitsist Berni ülikoolist on nüüd arvutil modelleerinud, kuidas selle oletatava planeedi oletatav sisestruktuur on oletatavasti kujunenud.

Arvestades planeedi oletatavat massi ja asukohta arvutas mudel välja, et tõenäoliselt kiirgub sellest seniajani märgataval määral jääksoojust, mis pärineb selle tekkeajast. Seetõttu, kirjutavad Linder ja Mordasini ajakirjas Astronomy & Astrophysics, kiirgab planeet üheksa keskmise- ja pikalainelist infrapunakiirgust.

Kas see tõesti nii on, selgub aga lõplikult alles siis, kui planeet avastatakse.

Rein Ahas.
Novaatori järelhüüe professorile

Rein Ahas, elu tulevikulinnasNovaatori järelhüüe professorile

“Tulevikulinn on see, mis tõmbab ligi talente. Need on justkui talentide linnad – talendid lähevad sinna, sest seal on parim elu- ja loomekeskkond,” kirjeldas Tartu ülikooli inimgeograafia professor Rein Ahas möödunud suvel, kui jalutasime ringi Tartus rahvusarhiivi vastavalminud majas. Selle sama maja töötajate liikumismustrite muutust oli Ahase töörühm äsja uurinud.

Els Heinsalu

Eesti teaduse fenomen: vabanemine. Els Heinsalu

EV 100. aastapäeva puhul iseloomustab sel nädalal iga päev üks Eesti teadlane mõnda oma hinnangul Eesti teaduse jaoks tähendusrikast sündmust, nähtust või isikut. Keemilise ja bioloogilise füüsika Instituudi vanemteadur, Eesti Noorte Teaduste Akadeemia president Els Heinsalu räägib Eesti teaduse vabanemisest.

Paljud doktorandid veedavad suure osa oma õpingutest laboris.

Kriitiline uuring: mis tööd teevad doktorikraadiga inimesed?

Tartu ülikooli majandusteaduskonna teadlaste uuringust tuleb välja, et doktorikraadi kaitsnutel on raskusi soovitud erialase töö leidmisega. Veel enam, ligi 1 protsent kõikidest uuringus osalenud doktoritest on töötud. Kas Eestis on potentsiaali igal aastal kraadi kaitsva umbes 200 doktori rakendamiseks?

eesti 100. sünnipäev