Astrofüüsik Mihkel Kama räägib Tallinna Teletornis elukõlbulikest planeetidest ({{commentsTotal}})

Foto: NASA/JPL-Caltech

Astrofüüsik Mihkel Kama jagab kolmapäeval, 17. jaanuaril Tallinna Teletornis näituse ''Elus universum'' raames viimase aja kosmoseuudiseid ning jutustab eksoplaneetidest ja elu otsingutest universumis.

''Elu leidmine väljaspool Maad oleks fundamentaalse tähtsusega avastus, millel oleks tohutu mõju meie teaduslikele, teoloogilistele ja filosoofilistele aruteludele ning tõenäoliselt ka inimkonna loometegevusele,'' märkis Hollandi Leideni ülikooli järeldoktorant Mihkel Kama.

Astrofüüsik mõlgutab mõtteid ka maavälise mõistusliku elu avastamise teemal. ''Loodan, et kohtumine maavälise mõistusliku eluga aitaks meil veel rohkem kohelda inimlikult kõiki planeet Maa olendeid, näha end ühe planetaarse majapidamisena,'' lisas Kama. Astrofüüsik spekuleerib et sellega järgneks suur avanemine filosoofias, kunstides, teadustes, tekiksid uued valdkonnad.

''Minule tähendaks see esiteks kinnitust, et elu on loodusnähtus, mis on levinud kõikjal Universumis; ja teiseks võimalust saada uusi teadmisi elu, mõistuse ja kosmose enda tekke ja olemuse kohta,'' mõtiskles Kama

Kell 18.00 algava aruteluõhtu teemaks on ''Kosmosejaam Maa ja elukõlbulikud planeedid universumis''. ''Kohtumine kosmoseteadlasega'' on teemaõhtute sari Tallinna Teletroni näituse ''Elus universum'' raames, mida salvestab Raadio 2 saade ''Hallo, Kosmos!''.