Uus tarkvara muudab arvutimängudes valguse realistlikumaks ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: mr.hasgaha/Flickr (CC BY-NC 2.0)

Dathmouthi Ülikooli teadlased lõid tarkvara, mis muudab arvutimängudes kuvatava valguse loomutruumaks. Kui praegu püsib valgus mängudes paigal, siis tulevikus reageeriks see mängija tegevusele mängumaailmas. Avastust saab rakendada ka filmitööstuses ning liitreaalsuse seadmetes.

Tavaliselt tekib arvutimängudes valgus keeruka ühekordse kiiresuunamis-protsessi tulemusel. Valgus kuvatakse ekraanile ühes kindlas asendis ning see ei reageeri tegelaste või kaamera liikumisele.

Sestap arendasid Dartmouthi Ülikooli teadlased koostöös ülikooli visuaalse andmetöötluse laboriga välja uue tarkvara, mis tekitab loomutruumat valgust.

Uus tarkvara tekitab kujutisi ekraanile samuti kiiresuunamise abil, ent rakendab seda meetodit reaalajas. Nii tekib mängumaailmas loomulikum valgus, mis justkui reageeriks mängija liikumisele.

Kiiresuunamine pole iseenesest uus meetod. Selle abil on ennekõike filmide pilt muutunud viimase kümnendiga palju tõetruumaks. Paraku võtab ainuüksi ühe tõetruu kaadri tegemine aega mitu tundi. Nüüd püüdsid Darthmouti teadlased kahes projektis rakendada kiiresuunamist reaalajas.

Esimeses projektis avavad teadlased võimalusi, milline võiks mängugraafika tulevikus olla, kui mängutegijad ehitaks mängudesse sisse uue ja võimekama kiiresuunamise platvormi. Viimast kasutatakse juba praegu, et tekitada loomulikke varje ja peegeldusi, ent platvormi kasutus on veel väga piiratud.

Darthmouti teadlased lõid platvormi kasutusele mõeldes uue ReSTIRi-nimelise tehnika, mis tekitab ekraanile loomulikku valgust ja varje miljonite tehislike valgusallikate abil. Uus tehnika taaskasutab kiiri naaberpikslitest ja eelmistest mängukaadritest. Sel moel tekitab arvuti graafikakaart palju kvaliteetsema pildi ja teeb seda kuni 65 korda kiiremini kui varasemate kuvamistehnikatega.

Teises projektis kirjeldavad uurijad seda, kuidas mängutootja Activision oma mängudes loomutruid valgusefekte kasutab. Activision arendas nimelt välja süsteemi, mis reageerib mängija liigutustele. Näiteks muutub valgus siis, kui mängija tegelane selle mängus sisse või välja lülitab või kui tegelane mängumaailmas mõne ukse avab või sulgeb.

Avastust saab lisaks mängudele rakendada ka filmitööstuses ning liitreaalsuse ja teadusmaterjali kujustamise tööriistades.

Mõlemad teadustööd ilmuvad ajakirjas ACM Transactions on Graphics.

Teadusuudised on Vikerraadios eetris esmaspäevast laupäevani kell 8.35.

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: