Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium ({{commentsTotal}})

Miks peaks Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumist saama aasta kool?

KJPG on vaid gümnaasiumiastmega kool, mis tegutseb neljandat õppeaastat. Kool loodi Tartu linnas 2013. aastal koolireformi käigus kolme gümnaasiumi (Tartu Kivilinna Gümnaasium, Tartu Descartes´i Lütseum ja Tartu Kommertsgümnaasium) muutmisel põhikoolideks.

I põhjus: me ei suru kedagi ühte suunda vaid laseme katsetada erinevaid valdkondi

Koolis ei toimu 10. ja 11. klassides traditsioonilist suundades õpet vaid õpilastel on valida mitme erineva mooduli (kokku 23 moodulit, üks moodul koosneb 6 kursusest) vahel, mis annavad neile eelkõige võimaluse tutvuda mitme erineva alaga, et tulevikus kergemini kutsevalikuid teha. Moodulite hulgas on Eestis ainulaadsena võimalik õppida gümnaasiumis 6 kursuse mahus muuhulgas näiteks psühholoogiat, juriidikat, 3-d modelleerimist, poliitikat, ettevõtlust, meediat, riigikaitset jmt.

II põhjus: õpilaste hääl ja julgus on olulised

Tänaseks on õpilasesinduses 18 paralleeli kohta 43 liiget. See on umbes 7% õpilaskonnast.

Koolil on kokkulepe kolmeks põhiväärtuseks, mida kanda. Need on õpilasekesksus (lugupidav suhtlemine dialoogis õpetaja ja õpilase vahel), hea haridus ja jätkusuutlikkus. Koolimajas on uksed alati avatud ning õpilasel võimalus suhelda õpetajate ning juhtkonnaga partneritena. Õpilastel on samaväärsed õigused kutsuda esinema külalisi (õpilased on ise kutsunud nii arste, kunstnikke kui ka näiteks Andrus Ansipi ja Marju Lauristini). Meil on võimalus olla õpilasvari põhikooli õpilastel ning õpilastel osaleda väljaspool gümnaasiumi kursustel, mida arvestame gümnaasiumi lõpetamisel.

II ja peamine põhjus: meie tunnid on mitmekülgsed ja avatud külaliste mõtetele

Oleme siiralt veendunud, et külalisõpetajate, külalislektorite ja oma ala spetsialistide poolt antud tunnid rikastavad lisaks koolipäevale ka õpilase maailmavaadet, kujundavad tema hinnanguid ja vaateid mingites valdkondades ja aitavad kaasa karjääriplaneerimisele. Oleme planeerinud tavaliselt vähemalt paar korda kuus külalistega tunde. Olenevalt külalisest on teda kuulamas vahel kogu saalitäis (250-270 õpilast), vahel grupp õpilasi (aktiivõpe Tööturu ametnikega, seminar kunstniku või kirjanikuga, labori töö või enesekaitse tund).

Valiku alused on erinevad, vastavalt külalisele võivad need olla ainevaldkonna õpilased, vabatahtlikud huvilised, kõik noormehed, vastava vanuseaste õpilased jmt. Püüame siiski järgida, et külalistega kohtumiseks oleks võimalus igal klassil. Motiveeritud soovi korral saab õpilane oma iidoli või eeskujuga kohtuda ka siis, kui tema klass vastavat tundi ei kuula. Oma külalistest jälje jätmiseks oleme kogunud lisaks piltidele Petersoni skulptuuri juures, raamatukokku kõigi külaliste autogramme klaasseinale tulevast õpilaste jaoks.

Meid on külastanud ja oma tunni andnud avaliku elu tegelased ja valdkonnaspetsialistid, kes rääkisid teemadel, mis toetasid õpilasi tegemaks karjäärivalikuid või leidmaks teed tulevikku, nt: Kalle Pilt, Hanno Pehvkur, Kristiina Ehin, Mihkel Raud, Hardi Volmer, Tanel Samm, Martin Noorkõiv, Juhan Parts, Laine Randjärv, Daniel Levi Viinalass, Andre Lilleleht, Taavi Kotka, Ago Pajur, Ants Laaneots, Urmas Klaas, David Vseviov, Peeter Laurson, Taavi Rõivas, Kalev Tarkpea, Sass Henno, Vahur Afanasjev, Piret Bristol, Jürgen Rooste, Mati Roasto, Kadri Vider, Kristjan Lepik, Ulla Breeden, Eveli Vavrenjuk, Annely Allik, Siim Kallas, Jürgen Rooste, Justin Petrone, Andras Laugamets, Kristjan Lepik, Armin Kõomägi ... Nimekiri on lõputu, kuna külalisi käib iga nädal.

Ankeedi täitmise ajal viibib aulas jõutõstmise treener suhtlemaks spordimooduli lastega ning auditooriumis dr Kristin Mäger, õpetamaks 10. klassidele elustamist bioloogia tunni raames. On meeldiv tõdeda, et külalised tulevad meile heameelega ja mitte vaid poliitikud ning valimiste perioodil.

Külalised on olnud paljusid õpilasi inspireerivad. Mõned näited. Pärast Andre Lillelehe külastust, tõusis riigikaitse kursusele registreerumine. Pärast noorettevõtja Tanel Sammu külastust sai abiturient appi vabatahtlikuna maailmastaari Eestisse toomise tiimi, kus tegi silmapaistvat tööd, leides püsiva töökoha samas firmas ja muutes oma kõrgkooli valikut.

Kui peaminister külas oli, siis need, kes ei soovinud kuulama minna uudistasid hoopis peaministri turvameeskonda ja autosid, mis oli nende huviks. Kristiina Ehin suutis panna ka kõige rahutumad hinged luulet kuulama, mida ta enda sõnul julgeb sadadele kuulajatele korraga harva esitada. Kristjan Lepiku loengu vastu tundis huvi isegi ERR ja Taavi Kotka loetud õpetussõnu finantsilise vabaduse saavutamisest tsiteerivad noored ka aasta hiljem.

IV põhjus: teeme koostööd teiste koolidega, et rikastada ainetunde veelgi enam

Meie koolil on partner Pihkvas, kus käime kogemusi ammutamas võõrkeeltes ja oleme aktiivselt otsimas omale veel sõpruskoole, kes sarnaste olude ja raskuste ning rõõmudega igapäevaselt silmitsi seisavad. Esimesest koolipäevast peale on meie juures käinud nii kollektiivselt kui ka juhtkondade, maavalitsuste või kohalike omavalitsuste tasandil kooliga seotud inimesi või koolijuhte Ukrainast Soomeni, koduriigist rääkimata.

Igapäevaselt teeme koostööd Annelinna gümnaasiumiga, kes meil naabruskooliks nii õpilaste õpetamisel, õpetajate jagamisel kui ka külalislektoritega aineõppe rikastamisel.

Teeme koostööd Tagasi Kooli programmis ettevõtlikkuse kursuse läbiviimiseks mitmete Ida-Virumaa koolidega (Jõhvi, Rakvere, Kohtla-Järve Järve Gümnaasium).

Osaleme VeniVidiVici programmis, meil on olnud vahetusõpilasi nii riigisiseselt kui väljaspoolt. Et rikastada oma õppetööd ja tegemisi on meil koostöölepingud Tartu Tervishoiu Kõrgkooliga, Eesti Maaülikooliga tervishoiu mooduli õpetamiseks (regulaarselt käiakse partnerite laborites ja õppehoonetes tundides). TTÜ Tartu Kolledžiga ja Tartu Kunstikooliga teeme koostööd disaini mooduli õpetamiseks. TÜ-ga teaduskooli kursusi kasutame aktiivselt oma teaduskursuste õpetamisel. Lisaks tasume kooli eelarvest ka laste võõrkeelte tasemeeksami sooritamise võimaluse eest.

Kevadel olime ainsa Tartu gümnaasiumina nõus võõrustama nädal aega Narva vene noori, kes näeksid Lõuna-Eesti kultuuriruumi ja saaksid praktiseerida keelt meie ainetundides, õpilaste vabal ajal koos meelelahutuslikke tegevusi tehes ning peale kooli perede ja noortega aega veetes. Narva noortest jäi meile kustumatu mulje, nende kuulekus, õpihimu ja seeläbi saavutatud kõrged tulemused, kuid samas nõrk keeleoskus ja tugev temperament rikastasid meid. Teame, et 30 külalise igapäevane tundides viibimine võib olla raske, kuid tagasiside, kriitika, kiitus ja sõprus, mis seal luuakse kaaluvad üles kõik raskused.

Rahuloluküsitlustes oleme ka õpilastelt uurinud, kas nad tunnetavad õppetöös kooli avatust partneritele ja projektidele. Väitele, mis kirjeldas kooli seotust erinevate projektidega, vastas 356 õpilast. Neist 304 õpilast ehk 85% olid nõus, et kool on seotud erinevate välisprojektidega. Keskmine hinne 1….6 skaalal oli kõigi vastuste vahel 4,5 punkti.

Kümnendale väitele, mis kirjeldas õpilaste kaasatust koostöösse erinevate partneritega, vastas 356 õpilast. Neist 269 õpilast ehk 75,5% olid nõus, et õpilased on kaasatud koostöösse. Keskmine hinne 1….6 skaalal oli kõigi vastuste vahel 4,2.

V põhjus: meie õpilased korraldavad vabalt üritusi ja sisustavad õpetajatega koostöös oma laagrid, mis toimuvad moodulite raames.

Õpilaste poolt on algatatud igal aastal väga erinevaid teemapäevi või üritusi. Nende läbiviimiseks initsiatiiv on tulnud vaid õpilaste poolt ning õpetajad on siinjuures vaid julgustajaks ja nõuandjaks ürituse tõrgeteta sujumiseks. Õpilane, kes suudab edukalt korraldada ja läbi viia sündmuse vähemalt 400-le õpilasele, saab ka kursuse arvestatud. Näitena võiks tuua: elustamise päev, piljardi turniir, raskejõustiku päev, LAN-pidu, Suit-up day, Nahavähi ennetuspäev, naistepäeva raames "Ilupäev", Petersoni jooks, Aeroobika miss, varivalimised, . Õpilased kutsusid külla USA suursaadiku, misjärel kutsuti õpilased vastukülaskäigule USA sõjalaevale, mis Tallinna väisas.

Laagritest on populaarseimad spordimooduli laager Käärikul, loodus- ja keskkonna mooduli laager, kus tehakse mõõtmisi ja katseid looduses, riigikaitse laager Kaitseliiduga koostöös, sisekaitse laager Paikusel ja meedialaager, kus õpitakse lisaks fotokunstile ja droonilennutamisele ka lühifilmide stsenaariume kirjutama ning montaažitööd.

Palume pildimaterjaliga tutvuda meie kodulehel või FB-s. https://www.kjpg.tartu.ee , https://www.facebook.com/pg/TKJPG/ . Pildimaterjali autoriks on enamasti meediamooduli õpilased ning fotode autoriõigused kuuluva koolile.



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: