Päikese sarnased tähed sünnivad kaksikutena ({{commentsTotal}})

Kui meie Päike üle 4,5 miljardi aasta tagasi tekkis, oli sellel peaaegu kindlasti kõrval kaksik. Teine täht, millega koos moodustas see kaksiktähe.

Nii väidavad kaks ameerika teadlast – raadioastronoom Sarah Sadavoy Harvardi ülikoolist ja füüsikateoreetik Steven Stahler Berklwy California ülikoolist. Tõenäoliselt on sündinud kaksikutena kõik Päikese-taolised tähed universumis, väidavad nad edasi. Tegelikult on ju teada, et suurem osa vähemalt meie oma galaktika tähti on mitmiktähed.

Sadavoy ja Stahler kasutasid oma töös raadioastronoomilisi andmeid ühe suure molekulaarse gaasipilve kohta Perseuse tähtkujus, kus on palju noori tähti. Stahleri loodud matemaatiline mudel läheb nende andmetega kooskõlla ainult juhul, kui eeldada, et kõik Päikese sarnased tähed tulevad ilmale kaksikutena.

Nii järeldavadki autorid võrguväljaandes ArXiv, et ka meie Päikesel oli kunagi kaaslastäht. Päikese kunagist kaaslastähte on oletatud varemgi. Tähele on pandud isegi nimi – Nemesis.

Mõnede teooriate järgi oli just Nemesis see, mis tõukas ühe suure asteroidi sellisele orbiidile, et see põrkus sadu miljoneid aastaid hiljem kokku Maaga ja põhjustas üleilmse katastroofi, mille tagajärjel surid välja dinosaurused.

Süüria konflikt on ajanud liikvele miljonid inimesed.Süüria konflikt on ajanud liikvele miljonid inimesed.
Lähis-Ida ähvardab vaimsete häirete epideemia

Sõda austab haruharva lahinguvälja piire. Käsikäes Lähis-Idas otsese sõjategevuse tõttu hukkunute arvuga on kasvanud hüppeliselt enesetappude hulk ning välditavate krooniliste haiguste ja vaimsete häirete esinemissagedus, näitab uus raport. "Kadunud sugupõlvest" on saamas sada aastat pärast esimese maailmasõja lõppu taas paratamatu reaalsus.

Päikese tuum pöörleb ühe korra nädalas

Päikese tuum teeb ühe täispöörde umbes ühe nädalaga. Nii nagu maakera ja teised taevakehad, pöörleb ka Päike ümber oma kujuteldava telje. Kuid kui taevakeha pole läbini tahke, nii nagu Päike seda polegi, siis tihtilugu pöörlevad eri kihid eri sügavusel eri kiirusel.

Esimese õistaime rekonstruktsioon.Esimese õistaime rekonstruktsioon.
Teadlased kirjeldasid kõigi lillede võimalikku esiema

Evolutsiooniteooriale vundamendi ladunud Charles Darwin nimetas lillede arengut "vastikuks mõistatuseks". Õistaimede fossiilid ilmusid saja miljoni vanustesse ladestustesse justkui üleöö. Sadu lilleliike kirjeldava andmebaasi aluseks võtnud teadlased järeldavad nüüd, et esimesi lilli võis näha Maal juba vähemalt 140 miljoni aasta eest.

Imiuss, kes kuulub Trichobilharzia perekonda. Noolega näidatud kohas on iminapp, millega parasiit end peremehe organismi külge kinnitab.Imiuss, kes kuulub Trichobilharzia perekonda. Noolega näidatud kohas on iminapp, millega parasiit end peremehe organismi külge kinnitab.
Teadlased leidsid Viljandi järvest suplejaid kimbutava imiussi vastsed

Eesti maaülikooli teadlased leidsid Viljandi järvest imiussi vastsed, kes võivad suplejatele tekitada sügelustunnet või punetust. Kuigi varem on seal taoliste sümptomite tekitajateks peetud sinivetikaid, võib viimastele proovidele tuginedes öelda, et põhjuseks on pigem parasiitide suur osakaal.