Õpilaste Teadusfestival

Teaduse populariseerija: teadustööde koostamine aitab õpilastel elukutset valida

27.04.15 ... Möödunud reedel kuulutati õpilaste teadusfestivalil välja õpilaste teadustööde riikliku konkursi võitjad. Eesti Teadusagentuuri teaduse populariseerimise osakonnajuhataja Terje Tuisk leiab, et teadustööde koostamine annab õpilastele oskusi, mida igapäevane õppetöö ei õpeta ja hõlbustab edasisi karjäärivalikuid.

Õpilasuurimus: kui palju valke ja suhkruid sisaldavad valgupulbrid tegelikult? Uuendatud 17:00

22.04.15 ... Tallinna Inglise kolledži abiturient Hendrik Randveer uuris oma riiklikule teadustööde konkursile esitatud uurimistöös, kui palju valke ja suhkruid sisaldavad valgupulbrid võrreldes tootepakendil kireldatuga.

Video: Kuulutati välja tänavused õpilaste parimad teadustööd

24.04.15 ... Aasta olulisemal õpilasteaduse sündmusel Õpilaste Teadusfestivalil valiti õpilaste teadustööde riikliku konkursi võitjad. Samuti selgusid Eesti esindajad Euroopa Liidu noorte teadlaste konkursil ning maailma suurimal õpilaste teadusprojektide konkursil Intel ISEF USAs.

Õpilasuurimus Eesti balletitantsijate ülipainduvusest

24.04.15 ... Tallinna reaalkooli 11. klassi õpilane Greetel Johanna Võrk uuris, kui palju esineb Eesti professionaalsete balletitantsijate hulgas liigeste hüpermobiilsust ehk ülipainduvust, mis küll annab tantsija liigestele suurema liikumisulatuse, parema loomuliku painduvuse ja esteetiliselt ilusad sirutused, aga võib vale treenimise korral olla tüliks eripä.

Galerii: õpilaste uurimistööd võistluses

24.04.15 ... Täna toimub aasta olulisim õpilasteaduse sündmus õpilaste teadusfestivalil, kus riiklikule konkursile esitatud tööde hulgast valitakse võitjad. Selguvad Eesti esindajad Euroopa Liidu noorte teadlaste konkursil ning maailma suurimal õpilaste teadusprojektide konkursil Intel ISEF USAs.

Õpilasuurimus kinnitas abituriendi soovi hakata tegelema vähiuuringutega

24.04.15 ... „M13 faagidisplei süsteemi piirangud järjestikuseid positiivseid aminohappeid sisaldavate peptiidide ekspresseerimisel“ sellist pealkirja kandis Tallinna Inglise kolledži abituriendi Triin Õunapuu uurimus, mille ta esitas riiklikule teadustööde konkursile. Töös püstitas ta hüpoteesi: järjestikuste positiivsete aminohapete või proliini olemasolu mõjutab M13 faagidisplei meetodil saadavaid tulemusi. Aga mida see kõik tähendab?

Õpilasuurimus: Kui palju sisaldavad hambapastad vähki tekitavat titaanvalget?

23.04.15 ... Titaan(IV)oksiid on kantserogeenne aine, mida kasutatakse värvidele, paberile, plastikule, tintidele, toiduvärvidele ja kosmeetikale valget värvi andva pigmendina. Üks tootegruppidest, mis sisaldab tihti titaan(IV)oksiidi on hambapastad. Kui palju sisaldavad erinevad hambapastad seda vähki tekitavat ainet, uuris riiklikule õpilastööde konkursile esitatud töös Mirjam-Kim Rääbis Tallinna Inglise kolledžist.

Õpilasuurimus: Kiusamise ohvriks langevad teistsuguse välimusega või majanduslikult vähekindlustatud õpilased

22.04.15 ... Nii Nissi põhikoolis kui Tallinna Prantsuse lütseumis on kiusajad pärit parema majandusliku olukorraga perekonnast, kuid heade õpitulemustega lapsed on Nissis Põhikoolis sagedamini kiusajad kui Tallinna Prantsuse Lütseumis. Selliste tulemusteni jõudis Tallinna Prantsuse lütseumi abiturient Kristin Saar oma riiklikule teadustööde konkursile esitatud uurimistöös.

Õpilasuurimus: Klassikalise muusika mõju loogikaülesannete lahendamisele

21.04.15 ... Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi õpilane Liisa Tammsaar püstitas kaks hüpoteesi: 1) Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasiumi noored saavad Mozarti muusikat kuulates kujundiliste loogikaülesannete lahendamisel paremad tulemused kui numbrilistes loogikaülesannetes; 2) võrreldes vaikuse keskkonnaga mõjub klassikaline muusika positiivselt erinevate matemaatiliste loogikaülesannete lahendamise edukusele. Mida ta teada sai?

Õpilasuurimus: protsentülesandeid lahendavad 7. ja 12. klassi õpilased üsna samal tasemel

21.04.15 ... Kui sul on neli õuna ja annad sõbrale ühe õuna ära, jääb järele 3/4 ehk 75 protsenti õuntest. See on üks näide osamäära ehk protsendi õpetamise ülesandest, millest alustatakse protsendi mõistega tutvumist 6. klassis. Mis saab aga edasi – kas protsendi mõistmine läheb selgemaks?