Tehnoloogiaajakirjanik: tarbijaelektroonika mess üllatab autodega
Tehnoloogiaajakirjanik Hans Lõugas tõi USA tarbijaelektroonika messi tutvustades välja, et kui telefonide, arvutite ja sülearvutite vallas on inimesi juba raske üllatada, annavad aastale värsket hingamist autonduse vallas nähtavad innovatsioonid.
Faraday Future
''Firmadel meeldib viimasel ajal panna tuntud füüsikute järgi nimesid nagu Tesla või Faraday Future, mis tegutses pikka aega saladuskatte all. Nüüd tõid nad välja auto, mille nimi on keeruliselt FF Zero 01. Põhimõtteliselt elektriauto, nelja mootoriga, tuhat hobujõudu, täiesti ulmeline masin, kus sa istud seal kabiinis ja vaatad, mis arvuti sulle tee kohta ütleb. Kõik on ühendatud sinu nutitelefonidega,'' tõi Lõugas saates ''Terevisioon'' näite.
Eriliseks teeb aga auto selle modulaarsus. ''Sinna võib panna täpselt nii palju akusid ja mootoreid, kui vaja on ja võibolla kunagi aastate pärast saab selle platvormi peale teha pisikest linnaautost kuni mikrobussini,'' mõtiskles ajakirjanik. Tõsiseltvõetavamaks muudab projekti kallal töötavad insenerid, kelle taust ulatub BMWst ja Teslast Google'i ja Apple'ini.
Volkswagen
Volkwagen on seevastu turule tulnud elektribussiga. ''Volkswageniga on humoorikas lugu see, et nemad on n-ö tohutus skandaalis, sest tossutavad oma diiselmootoritega rohkem kui lubatud. Mida neil siis üle jäi, kui näidata midagi väga sõbralikku, armast bussikest, mis meenutab 70. aastate Volkswageni legendaarset CamperVani ehk armast väikest hipibussi?'' küsis Lõugas retooriliselt.
Uus versioon peaks ajakirjaniku sõnul tegema Volkswageni taas bussi näitajate poolest meeldivamaks brändiks. Akupanga toel suudab buss läbida ühe laadimisega kuni 600 kilomeetrit. Seejuures täituvad akud veerand tunniga 80 protsendi ulatuses.
Chevy Bolt
''Nemad nüüd lubavad, et see auto läheb tootmisse, poodidesse ja me saame kõik seda osta. Suhteliselt igav auto. Sel ei ole midagi erilist peale selle, et see on autode mõttes odav, [...], maksab ligi 30 000 dollarit-eurot,'' tutvustas Lõugas Chevy uut elektriautot. Näitajate poolest peaks see suutma läbida 300–400 kilomeetrit.
---
Lisaks tõi Lõugas välja LG kokkurullitava ekraani prototüübi. ''Nad on mitu aastat lubanud ja nüüd nad näitavad siis seda ekraani, mis on täpselt selline, nagu see kõlab. Töötab ekraanina, seal on liikuv pilt peal. Samas on see niivõrd pehme ja painduv, et seda saab voltida, kokku panna,'' sõnas ajakirjanik ettevõtte O-LED tehnoloogial põhinevat ekraani tutvustades. Päris kokku murda seda siiski veel ei saa. Siiski võiks see edasiste täiustuste korral jõuda pea kõikjale, kasvõi diivanitesse ja autode armatuurlaudadele.
Toimetaja: Jaan-Juhan Oidermaa