Maaülikooli teadlased uurivad automootorite parameetreid ({{commentsTotal}})

Foto: ERR

Eesti maaülikoolis tegelevad teadlased kiirendamisega ehk uurivad automootorite parameetreid. Lisaks autode tervisekontrollile aitab dünostend, millel katseid läbi viiakse, kontrollida maaülikoolis toodetavate kütuste headust kõrgetel kiirustel.

Auto kiirus on dünostendil testides 280 kilommeetrit tunnis, mistõttu on mõistetav, et mootori parameetreid ei saa mõõta linnatänaval, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Driftisõitja Henri Puhmas selgitas, et tänu mootorite uurimisele saab võrrelda, kuidas autot läbi hooaja on arendatud. "Meie näiteks alustasime selle autoga umbes 270 kilovati pealt ja nüüd oleme jõudnud 360 peale, testides erinevaid mootorivariante ja vahetades välja väljalaskesüsteeme ja sisselaskesüsteeme," selgitas Puhmas.

Dünostendi abil mõõdetakse aga ka tavalisemate autode parameetreid ja proovitakse kütuseid, mida maaülikoolis välja töötatakse.

Doktorant ja hüdraulika lektori Marten Madissoo tunnistas, et maaülikoolis konkreetset kütust, mida kellelegi pakkuda saaks, veel väljatöötatud pole.

Toimetaja: Merili Nael



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: