Teadlased suudavad nüüdsest kassiallergiat paremini mõista ({{commentsTotal}})

Wikimedia Commons.
Toimetas Merle Must.

Teadlased avastasid, kuidas tekib kehas allergiline reaktsiooni kassidele, ning loodavad selle abil tulevikus allergiat ennetada.

Cambridge’i ülikooli teadlased eesotsas Clare Bryantiga uurisid kassi nahas leiduvaid valke, mida tuntakse kassikõõmana. See on omakorda kõige levinum kassiallergia põhjus.

Uurijad avastasid, et see allergeen tekitab kehas kindla reaktsiooni, vallandades ühtlasi bakteritoksiini, mis põhjustab allergia käes kannatajatel immuunreaktsiooni, muuhulgas köha, aevastamise ja nohu.

Allergiat vallandava mehhanismi tundmaõppimise abil on võimalik Bryanti meelest luua kassiallergiat ennetava ravimeid, millena saab kasutada praegu teiste haiguste puhul pruugitavaid rohtusid.

Ühingu Allergy UK kliiniliste teenuste juht Maureen Jenkins selgitas, et kassiallergiat tingivast allergeenist on eriti keeruline lahti saada, kuna see on n-ö kleepuv molekul, mis kandub edasi isegi inimeste riiete ja jalanõudega. Allergeeni leidub ka kõigi kassiomanike kodudes ning see püsib seal isegi mitmeid aastaid.

Uuring on ilmunud väljaandes Journal of Immunology.

Loe veel:

Cat allergy research offers new clues