Artikkel on rohkem kui viis aastat vana ja kuulub arhiivi, mida ERR ei uuenda.

TTÜ professor Peep Palumaa valiti EMBO liikmeks

Peep Palumaa.
Peep Palumaa. Autor/allikas: Foto: erakogu
Tallinna Tehnikaülikooli geenitehnoloogia instituudi professor Peep Palumaa valiti esimese Eestis töötava teadlasena organisatsiooni EMBO eluaegseks liikmeks. EMBO (The European Molecular Biology Organization – Euroopa Molekulaarbioloogia Organisatsioon) koondab 1500 tipploodusteadlast Euroopast ja mujalt maailmast. Liikmete hulgas on ka 57 nobelisti, sealhulgas 2011. aasta Nobeli preemia laureaadid füsioloogia- ja meditsiini alal Bruce A. Beutler ja Jules A. Hoffman.

Koos professor Palumaaga valiti sel sügisel EMBO liikmeks 46 teadlast 14 riigist. Eesti päritolu teadlastest kuulub EMBOsse ka professor Mart Saarma.

EMBO liikmeks valimine annab tunnistust teadlase pühendumisest, tema uurimistöö kuulumisest tippteaduse valdkonda ja tähelepanuväärsetest saavutustest oma uurimisvaldkonnas. EMBO liikmeks valimise puhul peetakse oluliseks ka teadlase panust Euroopa ja rahvusvahelise teaduskoostöö arendamisele.

EMBO liikmete uurimisvaldkondadeks on erinevad loodusteaduste harud biokeemiast ja struktuuribioloogiast geneetikani, rakubioloogiast immunoloogia ja arengubioloogiani.

1500 liikmega organisatsioon EMBO edendab loodusteaduste uurimist Euroopas toetades andekaid teadlasi, teadlaste mobiilsust ja arendades Euroopa Liidu teaduspoliitikat. Organisatsioon pöörab erilist tähelepanu noorte andekate teadlaste arengu toetamisele.

TTÜ geenitehnoloogia instituudi professor Peep Palumaa uurimisvaldkondadeks on biokeemia, biotehnoloogia ning struktuurne ja meditsiiniline metalloproteoomika. Olulisi läbimurdeid on saavutatud rakulise vase proteoomi struktuursetes ja funktsionaalsetes uuringutes kasutades süsteemibioloogilist lähenemist. Tema juhendamisel on kaitstud kaks doktorikraadi ning 12 magistrikraadi. Praegu juhendab Palumaa kuut doktoranti ja kaht magistranti. Ta on 65 teaduspublikatsiooni autor ning ühe patentse leiutise üks autoritest. Mitmed P. Palumaa teadustööd on publitseeritud kõrgetasemelistes teadusajakirjades nagu Nature, PNAS ja Journal of Biological Chemistry. P. Palumaa on töötanud Zürichi, Firenze, Münsteri, Kuopio, Tasmaania ja Tartu ülikoolides, Karolinska Instituudis (Stockholm, Rootsi), Josef Stefani nimelises Instituudis (Ljubljana, Sloveenia), Poola Teaduste Akadeemia Biokeemia ja Biofüüsika Instituudis ning Euroopa Struktuuribioloogia Keskuses DESY (Hamburg, Saksamaa) tehes partneritega efektiivset teaduskoostööd. Ta on ajakirja Antioxidants and Redox Signaling toimetuskolleegiumi ja mitmete erialaorganisatsioonide liige.

Allikas: Tallinna Tehnikaülikool