Indoneesias leiti uus kakuliik ({{contentCtrl.commentsTotal}})

See kakuke oli Indoneeisas teadlastel pikka aega kahe silma vahele jäänud.
See kakuke oli Indoneeisas teadlastel pikka aega kahe silma vahele jäänud. Autor/allikas: AFP Photo

Toimetaja Piret Ehrenpreis

Indoneesiast Lomboki saarelt leiti uus kakuliik. Linnul on võrdlemisi sarnane sulestik ühe teise Indoneesias laialt levinud kakuga, seepärast on ta seni teadlastel märkamata jäänud. 2003. aasta septembris sattusid aga kaks teadlast teinetesisest sõltumatult kuulma linnu laulu, mis erines kõigist teistest Lomboki seni tuntud kakkudest, vahendab Physorg.com.

Kakud on enamasti öise eluviisiga. Häälitsusi kasutavad nad selleks, et hoida ühendust liigikaaslastega. Niisiis võib teadlaste sõnul olla üsna kindel, et kui tegemist on püsivalt teistsuguse häälitsusega, siis on ilmselt tegu teise liigiga.

Kohalikud viitavad saarel sellele linnule kui „burung pok“. See viitab linnu häälitsusele, mille üks silpe kõlab nagu „pok“. Põhinedes varasematele uurimustele ja rohketele võrdlevatele analüüsidele, julgevad teadlased väita, et tegemist on sellele saarele omase kakuliigiga. Seda kinnitas tõsiasi, et naabruses asuval Sumbawa saarel sellise häälitsusega lindu ei tuntud.

Uus kakuliik sai ladinakeelseks nimeks Otus jolandae. Nimi pandi ühe linnu avastanud teadlase naise järgi. Ajakirjas PLOS ONE ilmunud artikli autorid on soovitavad linnu ingliskeelseks nimeks Rinjan Scops Owl. See nimi on pandud Gunung Rinjani vulkaani järgi, mis on Lomboki saarel asuv Indoneesia kõrguselt teine tulemägi.