Teadlased jagavad fotosid, kus veidralt kujutatud teadus ajab naerma ({{commentsTotal}})

#BadStockPhotosOfMyJob
#BadStockPhotosOfMyJob Autor/allikas: #BadStockPhotosOfMyJob

Teadlased on hakanud sotsiaalvõrgustikes jagama pilte, millel kujutatud teadlased ja teadustöö on lavastatud, sisult ebaloogiline ning seetõttu ka väga naljakas.

Teadlased kasutavad teemasilti #BadStockPhotosOfMyJob, mis eesti keeles võiks olla “kehvad fotopanga pildid minu tööst”. Kõik algas sellest kui California ülikooli biokeemia ja –füüsika professor Nicole Paulk valmistas ette esitlust, millesse püüdis leida teadust illustreerivaid fotosid.

Ta tahtis kasutada pilte, mis ei kujutaks teadlasi vanameestena küünarnukilappidega velvetpintsakus. Internetist otsides leidis ta aga pilti laborikitlis teadlasest hoidmas pintsetide vahel kuiva jää tükikest.

“Foto sellest teadlasest on USKUMATULT NALJAKAS. Ma leian end ka alatasa uurimas iga tükikest kuiva jääd – hoolikus pole kunagi liigne.” Sellise säutsu postitas Nicole Paulk Twitterisse ning ei läinud kaua kui teadlased üle maailma hakkasid jagama sarnaseid pilte humoorikate inimlähedaste seletustega, miks pildil kujutatu on ebarealistlik ning päriselus oleks sõna otseses mõttes naeruväärne.

ERR Novaator valis sotsiaalmeedias postitatutest välja 10 näidet fotolavastustest, mis päriselus on siiralt naljakad.

1. Teadlased vahtimas värvilisi vedelikke. Tegelikult on laborites üsna vähe värvilisi vedelikke ning enamasti on tegu töövahenditega ja no mis sa sellest reagendist või indikaatorist ikka jõllitad.

2. Ohtlikke vedelikke valatakse niimoodi ainult halbades teleseriaalides. Pildil olev mees on kaitseülikonnas, mis võiks viidata justkui ohtlike materjalidega tegutsemisele. Samas hoiab ta katseklaasi üsna ebastabiilsel alusel käes ning valab vedelikku (käe ja silma järgi…) katseklaasi.

3. Teadlased ei jõllita laboris kanu. Jah, ka teadustöödes kasutatavad kanad ja lehmad elavad lautades, mis näevad välja nagu laudad ikka. Laborisse looma toomiseks peab olema väga hea põhjus ning viiekesi kana vaatamiseks ei ole teda enamasti vaja laborilauale tuua. Huvitav, mida sel pildil kanalt teada üritasid saada

4. “Ma veedan oma päevad naerdes DNA mudelite üle, mis keerduvad valet pidi.” DNA kaksikheeliksi struktuur keerdub alati sama pidi päripäeva ehk paremakäeliselt.

5. Millele kaardikepp osutab? Ülikoolid ongi täis habemikest vanamehi, kes osutavad tahvlil ei millelegi.

6. Geneetika on imelihtne! Pärast DNA eraldamist näeb DNA katseklaasis välja nagu väike pusa poolläbipaistvat niiti, mis on kaugel sellest graafilisest kaksikheeliksist siin pildil.

7. Tarkvaraarendus teaduspiltidel… Mine tea, kindlasti on mõni koodijupp nii naljakas, et selle üle saab koos üht ekraani jõllitades südamest naerda.

8. Geeniandmete analüüs võib ikka olla kohutavalt keeruline töö, eriti kui kõik D-nukleotiidid tuleb ükshaaval käsitsi välja noppida. DNA koosneb neljast nukleotiidist, mis on tähistatud vastavalt tähtedega A (adeniin), T (tümiin), G (guaniin) ja C (tsütosiin). Ükski neist ei kanna aga tähistust D…

9. Arheoloogide suurendusklaasid, mis ei suurenda suurt midagi. Räääkimata sellest, et keegi on visanud liiva sisse mõned kaunid valged anatoomiatunni skeletimudelid.

10. Kaitseülikond peaks kaitsma näiteks kokkupuute eest mürgiste taimedega. Ainult et see kaitseülikond pildil on pandud kaitsma kogu keha, kuid “neid ohtlikke taimi” puutuvad “teadlased” millegi pärast ikka paljakäsi. Ja rääkimata sellest, et mõni kord võib ju laboritehnikat, näiteks mikroskoobi võtta katseaeda kaasa.

Kui märkate fotosid, millel kujutatud teadlased või teadustöö ajab teidki naerma, jagage neid siinse loo kommentaarides või kirjutage ERR Novaatori toimetajatele teadus@err.ee.