Maa lähedalt möödub reedel asteroid ({{commentsTotal}})

Asteroidi 2018 CB trajektoor.
Asteroidi 2018 CB trajektoor. Autor/allikas: NASA

Maa lähedalt möödub reedel asteroid, teatas NASA neljapäeval.

4. veebruaril avastatud kosmosekivi 2018 CB on 15-40 meetrit pikk ning möödub Maast umbes 64 000 kilomeetri kauguselt, mis on vähem kui viiendik Kuu ja Maa kaugusest.

NASA ametniku Paul Chodase sõnul tulevad niivõrd suured asteroidid Maale lähedale paar korda aastas. Teisipäeval möödus Maast üks selline asteroid 184 000 kilomeetri kauguselt.

Kuigi reedel toimuv möödalend pole tohutu suur asi, siis "on see meenutus, et asteroidid võivad mööduda meie planeedist väga lähedalt ning on tähtis, et tuvastame need objektid, kui nad lähedale tulevad", lausus Chodas.

Chodase sõnul leiti eelmisel aastal rohkem kui 2000 Maa lähedal lendavat asteroidi, mille olemasolust poldud varem teadlikud. Paljud asteroidid on niivõrd väikesed, et nende tuvastamine on praegu võimalik vaid siis, kui nad on Maale lähedal, lisas ta.

Seevastu on teada, et 2029. aastal möödub Maa lähedalt üle 300 meetri pikkune asteroid Apophis. Arvutuste põhjal möödub see Maast distantsilt, mis on umbes kümnendik Maa ja Kuu kaugusest.