NASA kosmoselaev võtab suuna Päikesele ({{commentsTotal}})

Rahvusvahelisest Kosmosejaamast (ISS) tehtud foto tõusvast päikesest.
Rahvusvahelisest Kosmosejaamast (ISS) tehtud foto tõusvast päikesest. Autor/allikas: Reid Wiseman/NASA/Reuters/Scanpix

USA kosmoseagentuuri NASA kosmoselaev võtab järgmisel aastal suuna otse Päikesele, teatas agentuur kolmapäeval Chicago ülikoolis.

Solar Probe Plus asub teele 2018. aasta suvel ning lendab nelja miljoni miili (6,4 miljoni kilomeetri) kaugusele Päikese pinnast - otse selle atmosfääri. Seal tuleb laeval taluda sellist kuumust ja kiirgust, mis ei ole seni osaks saanud ühelegi inimkätega valmistatud objektile.

Missiooni eesmärk on uurida Päikese atmosfääri välisosa ja meie päikesesüsteemi keskmeks oleva tähe toimimist.

Allikas: BNS

Rein Ahas.
Novaatori järelhüüe professorile

Rein Ahas, elu tulevikulinnasNovaatori järelhüüe professorile

“Tulevikulinn on see, mis tõmbab ligi talente. Need on justkui talentide linnad – talendid lähevad sinna, sest seal on parim elu- ja loomekeskkond,” kirjeldas Tartu ülikooli inimgeograafia professor Rein Ahas möödunud suvel, kui jalutasime ringi Tartus rahvusarhiivi vastavalminud majas. Selle sama maja töötajate liikumismustrite muutust oli Ahase töörühm äsja uurinud.

Els Heinsalu

Eesti teaduse fenomen: vabanemine. Els Heinsalu

EV 100. aastapäeva puhul iseloomustab sel nädalal iga päev üks Eesti teadlane mõnda oma hinnangul Eesti teaduse jaoks tähendusrikast sündmust, nähtust või isikut. Keemilise ja bioloogilise füüsika Instituudi vanemteadur, Eesti Noorte Teaduste Akadeemia president Els Heinsalu räägib Eesti teaduse vabanemisest.

Paljud doktorandid veedavad suure osa oma õpingutest laboris.

Kriitiline uuring: mis tööd teevad doktorikraadiga inimesed?

Tartu ülikooli majandusteaduskonna teadlaste uuringust tuleb välja, et doktorikraadi kaitsnutel on raskusi soovitud erialase töö leidmisega. Veel enam, ligi 1 protsent kõikidest uuringus osalenud doktoritest on töötud. Kas Eestis on potentsiaali igal aastal kraadi kaitsva umbes 200 doktori rakendamiseks?

eesti 100. sünnipäev