Cambridge'i ülikooli esindajad käisid Tartus arvutipõhise statistika projektiga tutvumas
Tartut külastasid Cambridge'i Ülikooli matemaatikaõppe keskuse esindajad, et tutvuda siinse arvutipõhise statistika projektiga. Tegu on uuendusliku õppekavaga, kus arvutamisega tegeleb arvuti, samas kui õpilaste ülesandeks on õigete küsimuste püstitamine ja järelduste tegemine.
Arvutipõhise statistika õpe on praegu pilootprojekti teises faasis ning seda kasutab juba ligi 30 kooli. Tegu on kontseptuaalselt uue õppekavaga, milles mängib suurt rolli tehnoloogia ja informatsiooni sisuline mõistmine. Õppekava paneb laste põhiliseks ülesandeks õigete küsimuste ja eelduste sõnastamise, arvutuskäigu sisu mõistmise ja järelduste tegemise, samal ajal kui arvutamisega tegeleb arvuti, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Hakatakse lahkama mingit elulist probleemi kõigepealt. Mõeldakse, kuidas see on võimalik matemaatiliselt kirja panna, andmete ja graafikute abil analüüsida ja lõpuks ka, mis see vastus siis tähendab. Et me ei tee vastust ainult selleks, et kontrollida raamatu lõpus, kas see vastus on õige või vale või näidata lihtsalt õpetajale," selgitas Tartu Ülikooli koolimatemaatika ja -informaatika keskuse juhataja Terje Hõim.
Täna külastas Cambridge'i Ülikooli matemaatikaõppe keskus Tartu erakooli, et vaadata, kuidas näeb uuenduslik matemaatikaõpe välja praktikas.
Positiivsena tõid nad välja hea tasakaalu traditsioonilise ja uuendusliku vahel, kuna tunnis ei kasutatud vaid tahvelarvuteid, vaid tegeleti ka näiteks voltimisega. Kõige suuremat muljet avaldas matemaatikaõppe keskuse esindajatele õpilaste koostöö omavahel ja õpetajaga.
"See oli õpilaste jaoks võimalus rääkida sellest, mida nad teevad. Ja ma arvan, et see purustas ühe müüdi: me arvame tihti, et kui õpilased kasutavad interaktiivseid tehnoloogiaid, siis see on väga üksildane, aga tegelikult kasutati seda palju suhtlemiseks ja õpetaja vestles õpilastega palju," rääkis Cambridge Mathematics'i direktor Lynne McClure.
Sageli kardetakse, et õpilastel võib arvutiga töötades tekkida kiusatus tegeleda kõrvaliste asjadega. Kuuenda klassi õpilane Erik Andres Hõim ütles aga, et interaktiivne õppekeskkond aitab keskenduda palju paremini kui igav õpik.
Eestis on praegu arvutipõhise statistika juurutamise suurimaks takistuseks arvutite puudus paljudes koolides.
Toimetaja: Laur Viirand