Asteroid lendab märtsis Maa lähedalt mööda ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: NASA/Wikimedia Commons

Kuu aja pärast tuhiseb maakerast mööda järjekordne asteroid. Tegu on sama asteroidiga, mis umbes kahe aasta eest tuhises Maast mööda umbes kahe miljoni kilomeetri kauguselt.

Seekordne möödatuhisemise kaugus ei ole täpselt teada. See võib olla märksa suurem kui eelmine, aga võib olla ka palju-palju väiksem kui eelmine.

Ameerika Ühendriikide kosmoseagentuuri NASA teadlaste arvutuste järgi võib asteroidi 2013 TX68 ja Maakera vahele 5. märtsi möödalennul jääda tervelt 14 miljonit kilomeetrit, aga kuid ka juhtuda, et vahemaaks jääb üsna napp 17 tuhat kilomeetrit.

Täpsemalt teadlased praegu ennustada ei saa, sest asteroidi trajektoori kohta ei ole selleks praegu piisavalt andmeid. Ent NASA maalähedaste objektide keskuse juht Paul Chodas lubab, et pihta meie planeet selle asteroidiga seekord ei saa.

Asteroidi läbimõõt arvatakse olevat umbes 30 meetrit. Seda on poole rohkem kui sellel taevakehal, mis mõne aasta eest päriselt Maakera atmosfääri sisenes ja Venemaal Tšeljabinski kohal lõhkes ja purunes.

Kuid juba tuleva aasta 28. septembril tuhiseb asteroid 2013 TX68 uuesti maakerast mööda ja selleks puhuks näitavad arvutused, et väike kokkupõrke oht on tõepoolest olemas. Oht on siiski väga väike, umbes üks 250 miljonile. Kui see oht mööda läheb, siis teeb asteroid sel sajandil veel kaks möödalendu, ühe aastal 2046 ja teise aastal 2097. Neil puhkudel on kokkupõrke oht veelgi väiksem.