Tehisintellekti ristiisa külastab Tartu ülikooli

Massachussettsi tehnoloogiainstituudi (MIT) tehisintellekti ja informaatika professor Patrick Henry Winston on tuntud kui tehisintellekti ristiisa. Homme, teisipäeval räägib ta Tartu ülikoolis hiljutistest läbimurretest. Lisaks tutvustab professor tehisintellekti ajalugu ja põhjuseid, miks intelligentsete masinate arengut võidakse ohtlikuks pidada.
Winstoni uurimisvaldkond on seotud sellega, kuidas nägemis-, kõne- ja motoorika võimekused on seotud intellektiga. Lisaks sellele töötab ta ka tehisintellekti lahendustega, mis on tuletatud õppimis- ja juhtumipõhise argumentatsiooni ning terve mõistusega probleemide lahendamise baasil. Professor Winston on ka üks ettevõtte Ascent Technology asutajatest, mis pakub tehisintellektiga seotud tehnoloogilisi lahendusi, mida kasutatakse näiteks maailma suurimates lennujaamades ja USA kaitseministeeriumis.
TÜ arvutiteaduse instituudi juhataja professor Jaak Vilo sõnul on Patrick Henry Winston mõtestanud põhimõttelisi tehisintellekti ja masinõppimise piire. "Tänapäeval, kui arvutid on kiiremad kui inimaju ning suudavad paljudes ülesannetes ületada inimest, on masin-intelligentsuse mõtestamine aktuaalsem kui kunagi varem," kommenteeris Vilo.
Winstoniga saavad huvilised Tartu ülikooli arvutiteaduse instituudis kohtuda 20. jaanuaril kell 13.30.
Video: Discovery Channeli dokumentaalfilm tehisintellektist
Tartu arvutiteadlased õpetavad arvutit iseseisvalt mänge mängima
Tartu ülikooli arvutiteaduste instituudi masinõppega tegelev uurimisrühm loob tehisnärvi võrkude tehnoloogial põhinevat tehisintellekti, mille ülesandeks on õppida mängima retrohõngulisi Atari videomänge. Ettevõtmise lähteülesanne baseerub DeepMind nimelise ettevõtte avaldatud uurimusel.
Mängude mängimisel on ka tõsine eesmärk. Edukaks tulemuseks on vaja masinal õppida, kuidas mäng töötab ja millised on reeglid. Simulatsioonis on loodud sarnased tingimused nagu inimeselegi ning mõlemad saaksid samas olukorras kasutada samasugust informatsiooni. Mõnede hinnangul võib mängu selgeks õppinud arvuti olla isegi osavam mängija kui inimene ise.
Masinõppe valdkond tegeleb tehisintellektide õpetamise viisidega ning on vajalik selleks, et saaks lahendada ülesandeid, mis on reeglite ja loogika seoste loomiseks liiga keerulised või suuremahulised. Siit edasi võiks tehisintellekt juba uus igapäevane normaalsus olla.
DeepMind on 2011. aastal Londonis asutatud tehnoloogia arenduse ettevõte, mille Google 2014. aastal 500 miljoni euro eest omandas. Selle investorite ringi kuulus ka Skype'i tehniliste lahenduste looja Jaan Tallinn.
Video: DeepMindi tehisintellekt mängimas Atari videomänge
Toimetaja: Katre Tatrik, Tartu ülikool
Allikas: Tartu ülikool