19. oktoobril 1943 õnnestus Rutgersi ülikooli teadlastel isoleerida streptomütsiin – esimene tuberkuloosi raviks sobiv antibiootikum ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Selman Waksman laboris.
Selman Waksman laboris. Autor/allikas: wikipedia.org
19. oktoobril 1943 õnnestus Rutgersi ülikooli teadlastel isoleerida streptomütsiin – esimene tuberkuloosi raviks sobiv antibiootikum. Tööga said hakkama Albert Schatz ja Selman Waksman. Antibiootikumi avastamislugu on omaette huvitav. Väidetavalt märkas üks New Jersey osariigi farmer, et tema kanad hakkasid kummaliselt haigestuma. Talunik pidas selle põhjuseks õietolmu ning saatis linnud mikrobioloogidele uurida. Lindudega tegeles Selman Waksmani labor, kus selguski, et haiguse põhjustajaks on kindlat tüüpi seen. Selle omadusi uurides selgus, et sel on võime takistada tuberkuloositekitajate paljunemist. Ilmnes, et seened tootsid streptomütsiini. Koostöös ravimifirmaga Merck töötas Waksman välja streptomütsiini tööstusliku tootmismeetodi ning tuberkuloosiravim oligi sündinud. Siit edasi vähenes tuberkuloosi suremus ainuüksi USAs 10 aastaga neli korda. Waksman sai aga oma töö eest Nobeli preemia.