Uni on tervisliku eluviisi oluline osa ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Piisava pikkusega uni on tervisliku eluviisi oluline komponent.
Piisava pikkusega uni on tervisliku eluviisi oluline komponent. Autor/allikas: Wikimedia Commons
Toimetas Katrin Sak

Kolm hiljutist uuringut näitavad, kuivõrd oluline on otsida unehäirete esinemisel professionaalset abi ning rõhutavad 7-9 tunnilise regulaarse öise uneaja olulisust tervisliku eluviisi ühe komponendina.

 

Esimene, 2 240 täiskasvanud inimesega läbiviidud töö uuris esimest korda seost uneapnoe ja suremuse vahel Aasias. Tulemused näitasid, et tõsise uneapnoega inimestel oli erinevate põhjuste tõttu suremuse risk 2.5 korda kõrgem, südamehaigustesse isegi 4 korda kõrgem. Sarnaseid tulemusi on eelnevalt näidatud nii Ameerikas kui ka teistes riikides.

 

Teine, Austraalias läbiviidud ja 2 673 patsienti uuriv töö leidis, et uneapnoe seostus liiklusõnnetuse ja õnnetusohtlike olukordade suurenenud riskiga nii meestel kui ka naistel. Õnnetuste risk oli üldise elanikkonnaga võrreldes kolmekordne.

 

Kolmas töö käsitles seost uneaja pikkuse ja tervislikule seisundile antud enesehinnangute vahel Korea täiskasvanute seas. Tulemused näitasid, et lühike uni (5 tundi ja alla selle) ning ka väga pikk uneaeg (enam kui 9 tundi) seostusid kehvema enesetundega.

Need andmed lisavad kaalu hiljutistele andmetele, mis rõhutavad piisava uneaja olulisust nii füüsilise kui ka vaimse heaolu tagamiseks.

 

Kõik kolm uuringut avaldati ajakirjas Journal of Clinical Sleep Medicine.


Loe lisa: The importance of sleep in maintaining a healthy lifestyle (Medical News Today)



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: